Hallava
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tämä on virtuaalitalli
 
PääsivuJoulukuun hoitajahaku 2014 F2_by_alexhallava-d9pzam0Latest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Joulukuun hoitajahaku 2014

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Max
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Max


Viestien lukumäärä : 546
Join date : 26.10.2014
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Loki & Hali

Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyKe 03 Joulu 2014, 20:25

Hallavan hevoset etsivät taas itselleen rapsuttelijoita! Jos haluat liittyä Hallavan mahtavaakin mahtavampaan talliporukkaan, kynäkätesi kaipaa suloista hevosta kuviesi aiheeksi tai pääsi pursuaa tarinaideoita, olet luultavasti juuri sopiva henkilö tähän pestiin.

Hoitajaa vailla ovat:

♥ Herkkä, mutta erittäin osaava connemara-ruuna Bee.
♥ Sympaattinen newforest-tamma Darli.
♥ Kuvankaunis salernonhevos-ruuna, herkkä herrasmies, Celle.

♥ Seurallinen mammanmussukka FWB-tamma Darcy.


Hakemuksesi tulee sisältää ainakin nämä:
- kenelle haet hoitajaksi, ja mahdolliset varavaihtoehdot
- tietoja hahmostasi
- miksi hallava ja miksi juuri se hevonen?
- mitä annettavaa sinulla on Hallavalle?



[i]HOX! Jos näet oman hoitohevosesi yllä olevassa listassa ja haluat jatkaa sen hoitoa, ilmoita asiasta tähän alle ja kerro, miksei sinua ole näkynyt tallilla. (uutta hakemusta ei tarvitse laittaa)[


Viimeinen muokkaaja, Max pvm Ti 03 Helmi 2015, 22:36, muokattu 10 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vierailija
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyKe 03 Joulu 2014, 22:21

Heippa!

16-vuotias ponityttö, entinen poninomistaja Lydia Ellida Kannelsalo, jota tosin kutsutaan ihan vain Ellidaksi, haluaisi mielellään palata heinänkorsien ja lantakasojen ihmemaahan pidettyään tässä välissä puolen vuoden tauon. Tytön rakas Nippe-poni lähti lopetettavaksi jalkavaivojen takia kesän alussa, mikä suretti niin paljon, että Ellida oli varma, ettei enää ikinä palaisi hevosten keskelle. No, suruaika oli ja meni, kaipuu tallille iski - ja mikäs sen parempi tapa onkaan aloittaa uudestaan kuin oma hoitoponi?

Ellida on alle 160-senttinen, liilahiuksinen ja ruskeasilmäinen lukiolainen; luonteeltaan ujohko, muttei silti pelkää sosiaalisia tilanteita mitenkään erityisesti. Tyttö piilottaa negatiiviset tunteensa ja ongelmansa lähes aina sisäänsä, vaikka itse toimiikin muutamien hyvien ystäviensä keittiöpsykologina silloin tällöin. Ellida hymyilee aina ja punastuu hyvin helposti.

Da pony, joka Ellidaa kiinnostaa, on nimeltään Klikki. Heti alkuun myönnettäköön, että jäätävällä söpöyslevelillä seikkaileva poni on kaukana tytön ihanteesta, mutta ainakin jo pelkästään sen liikkeelle saamisessakin olisi välittömästi haastetta - ja niistä Ellida pitää. Lehmäponin kanssa hän voisi kehittyä ratsastajana odotettuakin enemmän, puhumattakaan tytön lyhyehkön kärsivällisyyden kasvusta.

Hallava siksi, että mä oon tätä paikkaa ihaillut julkaisupäivästä asti, stalkkeroinut ja hiippaillut - ja rakastunut. Hallavassa on ihan mahtava porukka, johon tutustuisi mielellään enemmänkin, roolipelailumahdollisuus, aktiivista toimintaa ja sellaista omanlaista persoonallisuutta ja tunnelmaa, mitä ei muualta löydy. Mulla olisi tälle tallille annettavana aitoa innostusta, aktiivista osallistumista ja tietty mun oma ja mahtava persoonani!

// Mahtava hakemus, innostuin heti sun hahmosta :>
Saat toki Klikin hoituksesi, kuten jo aikasemmin lupailin, tervetuloa vaan porukkaan (:
Voit vaihtaa nimimerkkis, ja jos ei onnistu niin mä voin käydä vaihtamassa sen sulle :>
-Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Nanna
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Nanna


Viestien lukumäärä : 304
Join date : 01.11.2013
Ikä : 27
Hevonen : Tinttu

Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyMa 08 Joulu 2014, 21:20

Moikka taas!

Oon nyt pitkän pohdiskelun jälkeen päättänyt, että haluaisin taas alkaa hoitaa Tinttua. :>
Hallava tietysti siksi, että tää on ehdottomasti paras paikka ja porukka on ihan mahtavaa, ja Tinttu siksi että meillä  on yhteistä historiaa ja rakastuin sillon lähtemättömästi siihen karvapalloon : D

Ja siis hahmoni on sama vanha Nanna, tosin henkisesti kasvaneena ja melkoisen muodonmuutoksen läpikäyneenä. Rankat teinivuodet ovat takana ja tyttö on päässyt eroon kamalista vanhemmistaan ja elelee muutenkin nykyään melko onnellista elämää. Itsetunto on parantunut, joten samanlaista angstiteinidraamaa ei synny kuin viime vuonna ;>
Tyttö on siin nykyään melkolailla positiivinen tapaus pienellä punk-tvistillä. Ujo tyttö kapinallisen luonteella - se ei ole muuttunut mihinkään.

Elikkä, olisin siis onnellinen, jos pääsisin takaisin mukaan jengiin ja raapustelemaan tarinoita Tintun päiväkirjaan (:

Tervetuloa takaisin, Nanna! Lisäilen sut Tintun hoitajaksi:)
- Valma
Takaisin alkuun Siirry alas
Vilja
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptySu 14 Joulu 2014, 14:14

Hellurei!

Löysin Hallavan tallin ihan sattumalta, lueskellessnai aamulla nettiä marimekon musta kahvimuki kädessäni.
Hieman tylsän sunnuntaiaamun takia lueskelin hevosilmoituksia ja löysin ilokseni mukavan oloisen ratsastuskoulun. Talli pääsi heti vakuuttamaan minut selvästi lämminhenkisellä, monipuolisella ja aktiivisella toiminnallaan, minkä takia päädyin tutustumaan siihen oikein ajan kanssa. Olin hörppinyt kahvin kupistani jo aikaa sitten kun viimein pääsin lukemaan hoitajia kaipaavia hevosia ja näin kuvan kauniista harmaankimosta tammasta. Siitä se idea kai sitten lähti jylläämään..

Eli moi! Nimeni on Vilja ja olen 20-vuotias nuori nainen. Hiukseni ovat syvän tummanruskeat joita pidän tallilla hyvin usein löysällä nutturalla tai näin talven aikaan pitkällä palmikolla piponi alla. Minua ei varmaan koskaan näe pahalla tuulella, vaan pyrin aina löytämään asioista ne positiiviset puolet ja hymyni yleensä yltääkin suuriin sähkönsinisiin silmiini asti. Saatan vaikuttaa aluksi hieman ujolta ja voin olla aluksi se tarkailevampi osapuoli. Mutta lähemmän tutustumisen jälkeen puheelleni ei tahdo tulla loppua. Tulisitte varmasti huomaamaan myös äkkipikaisuuteni joissakin tietyissä asioissa, mutta hämmästyttävän pitkän pinnani. Paljon aikaa tallilla viettävä ja hoitajana olen aikaansaava, tarkka ja panostava. Jos päätän jotain tulen tekemään asian eteen kaiken mahdollisen. Lähemmäs tällainen 165cm pitkä tyttö täältä siis kirjoittelee!

Entä miksi juuri teidän Nikita sai huomioni? Iso korvainen tamma sai minut kiinnostuneeksi sen säpäkän luonteen takia. Vielä ilman hoitajaa oleva tamma vaikutti esittelyssä sympaattisen vienon kauniin... hankalalta. Tässä tammassa voisi olla sitä pientä haastetta ja projektia! Hevonen vaikutti juuri sellaiselta minkä kanssa ei välttämättä ihan heti tylisi tylsää ja jonka kanssa voisi varmasti treenata omaa tasoaan korkeammalle. Olisin nimittäin myös kiinnostunut kouluratsastuksesta ja siihen syventymisestä! :')

Ystävällisin ja odottavin terveisin,
Vilja

// Ihanaa että päätit jättää hakemuksen, ihastuin nimittäin saman tien sun hahmoosi ja mukaansatempaavaan kirjotustyyliis. Nikita saa susta varmasti mainion hoitajan. Tervetuloa siis Hallavaan! (:
- Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Karoliina
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyPe 19 Joulu 2014, 20:27

Moi!
Miksikö juuri Hallava?
Olen tutkiskellut jo kauan Hallavaa ja olen ihastunut tallin omaperäisiin poneihin ja erinlaisiin hevosiin. Ilmapiiri vaikuttaa mukavalta ja Hallavan ulkoasu on upea Olen jo kauan etsinyt virtuaalitallia joka olisi minulle juuri se oikea, ja Hallava vaikuttaa siltä =)
No, mikä hevonen sitten?
Toiveenani olisi Darli. Hahmoni on pieni ponityttö ja Darli olisi hänelle juuri sopiva. Darli ei olisi liian haastava hahmolleni ja juuri sopivan kokoinen, koska hahmoni on aika pätkä
Kakkos vaihtoehtona olisi Bee.
Mitä annettavaa sinulla olisi Hallavalle?
Hahmoni on semmoinen persoona, johon kaikki varmasti tutustuu jossain vaiheessa, koska hahmoni on tooosi puhelias ja on koko ajan pyytelemässä lisätöitä. Häneltä ei lopu energia kesken Lisätyöt ovat hahmoni mielestä huippuja! Olisin mukana tallin toiminnnassa hyvin aktiivisesti ja mun hahmo tarjoaisi sen oman, oudon persoonansa
Kertoisitko hahmostasi?
Juu, eli tässä teille Karon esittely
Karoliina Talvitie eli Karo on 13 vuotias, ikuinen ponityttö. Karoa ei kiinnosta isot esteet tai isot hevoset vaan aikoo pysyä pikkuponien seurassa. Karo on oikea ilopilleri jolta ei energiaa puutu! Karo saattaa istuskella monia tunteja tallin lattialla ja katsella suloisia heinämaha poneja. Hän saattaa mennä kyselemään kaikilta: ”Tarviitko apua?” Uusille ihmisella Karo saattaa tuntua ujolta, mutta kun häneen tutustuu hän on kaikkea muuta kuin ujo. Karo ei ole mikään huippu tason ratsastaja, mutta silti hevostelua on kerääntyneet 4 vuotta. Karo pyrkii olemaan kaikille iloinen ja mukava. Jos Karolla on huonopäivä tai jottain on sattunut, hän ei näytä sitä muille. Karo pyrkii ottamaan kaiken mahdollisimman positiivisesti.


// Tervetuloa hoitajakaartiin Karo! Sä ja Darli sovitte varmasti mahtavasti yhteen! (:
-Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Linda
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyMa 22 Joulu 2014, 13:22

Heippa!

16-vuotias ponityttö, entinen poninomistaja Lydia Ellida Kannelsalo, jota tosin kutsutaan ihan vain Ellidaksi, haluaisi mielellään palata heinänkorsien ja lantakasojen ihmemaahan pidettyään tässä välissä puolen vuoden tauon. Tytön rakas Nippe-poni lähti lopetettavaksi jalkavaivojen takia kesän alussa, mikä suretti niin paljon, että Ellida oli varma, ettei enää ikinä palaisi hevosten keskelle. No, suruaika oli ja meni, kaipuu tallille iski - ja mikäs sen parempi tapa onkaan aloittaa uudestaan kuin oma hoitoponi?

Ellida on alle 160-senttinen, liilahiuksinen ja ruskeasilmäinen lukiolainen; luonteeltaan ujohko, muttei silti pelkää sosiaalisia tilanteita mitenkään erityisesti. Tyttö piilottaa negatiiviset tunteensa ja ongelmansa lähes aina sisäänsä, vaikka itse toimiikin muutamien hyvien ystäviensä keittiöpsykologina silloin tällöin. Ellida hymyilee aina ja punastuu hyvin helposti.

Da pony, joka Ellidaa kiinnostaa, on nimeltään Klikki. Heti alkuun myönnettäköön, että jäätävällä söpöyslevelillä seikkaileva poni on kaukana tytön ihanteesta, mutta ainakin jo pelkästään sen liikkeelle saamisessakin olisi välittömästi haastetta - ja niistä Ellida pitää. Lehmäponin kanssa hän voisi kehittyä ratsastajana odotettuakin enemmän, puhumattakaan tytön lyhyehkön kärsivällisyyden kasvusta.

Hallava siksi, että mä oon tätä paikkaa ihaillut julkaisupäivästä asti, stalkkeroinut ja hiippaillut - ja rakastunut. Hallavassa on ihan mahtava porukka, johon tutustuisi mielellään enemmänkin, roolipelailumahdollisuus, aktiivista toimintaa ja sellaista omanlaista persoonallisuutta ja tunnelmaa, mitä ei muualta löydy. Mulla olisi tälle tallille annettavana aitoa innostusta, aktiivista osallistumista ja tietty mun oma ja mahtava persoonani!


/// Öh... mä oon nyt vähän hämilläni. Sama hakemus tullut jo aikaisemmin, ellida pääsi klikin hoitajaksi ja on muistaakseni jo yhden tarinankin kirjoittanut... eli mistä tää hakemus on taas tähän tupsahtanu ja KUKA TÄN ON KIRJOTTANU ?? o:
-Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Julia P
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyTi 23 Joulu 2014, 12:41

Moikka!

Haen hoitajaksi Darlille, mutta varavaihtoehdot ovat Bee ja Celle.


Julia Perämäki on 13-vuotias hevostyttö, jonka harratuksiin kuuluu mm. hevostelu, lenkkeily, jalkapallo, musiikki monella eri lailla, lukeminen, salilla käyminen, agility koirien kanssa, kavereiden kanssa luuhaaminen, shoppailu, pojista puhuminen ja lista jatkuu loputtomiin.
Julialla riittääkin tekemistä joka päivälle, välillä se tyttöä hieman ärsyttääkin, mutta kun on pienestä asti tottunut tekemään paljon asioita päivän aikana niin ei se enää tuota ongelmia.
Hevosia Julia on harrastanut noin kahdeksan vuotta, ensimmäisen kerran ratsastustunnilla Julia oli 5-vuotiaana ja tyttö yrittää tähdätä ratsastuksessa mahdollisimman pitkälle.  Yksi tytön suurimmista haaveista onkin oma esteponi, jonka kanssa sitten kisattaisiin ahkerasti.
Julia ratsasti ensimmäiset vuotensa erään ratsastuskoulun tunneilla. Noin 10-vuoden iässä Julia päätti vaihtaa läheisen tallin valmennusryhmään, mutta koska paikka ei oikein koskaan tuntunut tytölle sopivalta, päätti hän vihdoin palata takaisin ratsastuskouluelämään.

Julia on mukava ja iloinen persoona, mutta ei tule kaikken kanssa toimeen. Joskus se on hieman ärsyttävä piirre tytön itsensäkin mielestä, mutta kyllä siitä joskus hyötyäkin on. Julialle ei kannata tulla aukomaan päätä, koska Julia osaa kyllä sanoa takaisin, ja kovaa. Sen takia kaikki Julian tuntevat varovat yleensä mitä sanovat, koska he tietävät mitä odottaa. Julia on kumminkin yleensä kaikille ystävällinen ja auttaa muita aina tarvittaessa. Julia käykin usein tallilla sellaisina päivinä milloin tallilla on paljon pikkuratsastajia, jotka tarvivat apua. Julian perusilme näyttää hieman ylimieliseltä, mutta tyttöä ei kannata pelätä, tyttö puhuu muista pahaa vain ja ainoastaan jos on oikeasti aihetta ja kyseinen ihminen on satuttanut tai loukannut Juliaa pahasti.
Ja tätäkin tapahtuu todella harvoin!

Julia on vain noin 150cm pitkä, ja hän on vartaloltaan hoikka ja lihaksikas. Julia on lyhyempi kuin useimmat kavereistaan, mutta se ei tyttöä pahemmin haittaa. Julialla on vaaleat, suorat ja pitkät hiukset, jotka ovat tallilla yleensä korkealla ponnarilla. Julia tykkää silti enemmän hiuksistaan silloin kun ne ovat auki, ja pitääkin niitä auki mahdollisimman paljon. Julialla on siniharmaat silmät, ja iholtaan hän on aika vaalea. Kesällä tyttö ei rusketu paljoa, mutta pientä väriä hän saa pintaan. Tallilla Julia käyttää rentoja mutta muodikkaita vaatteita, eihän merkkifriikki itselleen mitään voi, edes tallilla.
Julia on tyyliltään aika massa, mutta tyttö pitää ainoastaan niitä vaatteita mitkä on hänen mielestään kivoja, eikä kulje sokeana muiden perässä.

Hallava vaikuttaa oikein mukavalta tallilta, ja pidän omistajan piirtotyylistä. Hoitajia on jo mukava määrä, ja seuraa löytyy ihan varmasti. Aktiivisia ja oikeasti hienosti piirrettyjä piirrostalleja on vaikea löytää, joten jos sellaiseen törmää niin totta kai pitää käyttää mahdollisuus!
Darli hurmasi minut lyhyellä, mutta ytimekkäällä luonne-esittelyllään ja söpöllä kuvallaan. Poni vaikuttaa oikein sympaattiselta tapaukselta, ja sen kanssa tulisi varmasti olemaan hauskaa! Minulla ei ole varmaan vielä kertaakaan ollut hoitohevosena sellaista pientä ja kilttiä lasten luottoponia, joten ehkä on aika kokeilla sellaistakin tapausta.

Minulla on annettavana Hallavalle tunnollinen ja ahkera hoitaja, joka IRL-kiireistään huolimatta yrittää aina päästä tapaamaan pientä mussukkaansa. Piirtää en valitettavasti osaa, mutta tarinoiden kirjoittamisesta pidän ja paljon! Nyt jään innokkaana odottelemaan vastaustanne!

// Darlille löytyi jo hoitaja, mutta ottaisin sut mielelläni Beetä puunailemaan (: Eli tervetuloa vaan Hallavan huliviliin joukkoon! (:
- Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Max
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Max


Viestien lukumäärä : 546
Join date : 26.10.2014
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Loki & Hali

Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyKe 24 Joulu 2014, 14:16

Vielä Celle ja Darcy vailla hoitajia!
Uudet hoitajat voivat kirjoittaa esittelyt Hahmojen esittelyt topaan! (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Vierailija




Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 EmptyLa 31 Tammi 2015, 21:37

Heippa!
Vaikka tämä joulukuun hoitajahaku onkin, voiko tähän vielä kirjoittaa?
Hakisin hoitajaksi Cellelle, varavaihtoehtona sitten tuo Darcy.

Alana Gwyln on 16-vuotias, Irlannista alkujaan Suomeen rantautunut nuori neitokainen, joka yrittää välttää suurempaa sosiaalista kanssakäymistä ventovieraiden kanssa viimeiseen asti. Tuon siniset silmät ovat usein vaaleiden hiuksien peitossa, ja jos ei, niin ainakin visusti maassa, ja puhe on vain hiljaista piipitystä. Kun Alanasta viimein saa jotain puhetta irti, paljastuu tuosta oikeastaan aika kiva ja luotettava kaveri, joka ei jätä miestä mäkeen. Alana on tuttujen seurassa myös hiljainen, mutta nauraa ja puhuu muiden mukana -mutta vain harvoin tuo aloittaa keskustelun itse. Alana loukkaantuu kuitenkin helposti, ja kun tuon saa suuttumaan, paljastuu hiljaisen kuoren sisältä oikea pitkävihainen räyhääjä, joka ei kyllä anna kenenkään aliarvioida itseään toiste. Tuo osaa -ihme kyllä - korottaa ääntään niin tarvittaessa, jota ei usein voisi luullakkaan muuten niin hiljaisesta hissukasta. Tyttö hoipertelee juuri normaalipainon mitoissa, sillä tuo on luonnostaan laiha ja siroja tuolta löytyy pituutta 168cm verran. Pitkät hiukset ovat vaalean blondit, ja suorat. Punaiset huulet korostuvat kalpeasta ihosta, ja kesäisin voi nähdä selkeästi Alanan nenänympäristössä seilaavat pisamat, perimiä pisamanaamaiselta mummolta. Tyttö on luonnonkaunis, suorastaan nukkemainen suurine sinisine silmineen ja miltei vitivalkeine hiuksineen.
Alanan perheessä on aina ratsastettu, ja sekä äiti että isä ovat kilpailleet. Irlantilainen isä oli kenttäratsastaja ja äiti suomalainen kouluratsastaja, joten totta kai oli luonnollista että Alana ja tuon muutoin identtinen mutta punahiuksinen kaksoissisko Alina nostettaisiin hevosen selkään mahdollisimman pian. Hevoskokemusta löytyy siis pitkältäkin ajalta, mutta kunnon valmentautumista ei Alana ole harrastanut sitten poninsa kuoleman tytön ollessaan 12-vuotias. Alana omistaa myös kiukkuisen 2-vuotiaan kenttäratsun alkeen Faen, jonka tuomista Suomeen tuo odottaa innoissaan.

Celle hurmasi minut heti, ja jotenkin se vaikuttaa juuri passelilta minulle. Ruuna on hiljainen ja hieman säikky, eli juuri samanlainen kuin minä! Meillä varmasti synkkaisi edes jotenkuten, ja olen kärsivällinen ujojen hevosten kanssa. Hallava sen takia, että tämä vaikuttaa aivan mahtavalta paikalta jossa kaikki otetaan vastaan.

Hallavaan Alana toisi ulkomaista ujoutta sekä kauneutta, sekä vain hieman erilaisia näkökulmia tallille.

//Hahmosi vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta, sovitte Cellen kanssa varmasti hyvin yhteen. Tervetuloa siis Hallavaan! (:
- Max
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty
ViestiAihe: Vs: Joulukuun hoitajahaku 2014   Joulukuun hoitajahaku 2014 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Joulukuun hoitajahaku 2014
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Hallava :: Hallava :: Hoitaja ja yksärihaut-
Siirry: