Hallava
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tämä on virtuaalitalli
 
PääsivuPulinaboksi #7 - Sivu 6 F2_by_alexhallava-d9pzam0Latest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Pulinaboksi #7

Siirry alas 
+32
Pujo
Penny.
Merida
Iita
Julia L
Oscar.
Emma.
Christian.
Roope
Pernilla
Inka
Nelli
Inari
Katriina
Sandra
Valma
micci
Nanna
Miro
Aleksi
Grace.
Lachlan.
Emma T.
Kukka
Alana
Senni
Eevi-Sofia
Salli
Becca
Nette
Eeva
Maia
36 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Seuraava
KirjoittajaViesti
Oscar.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Oscar.


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 12.01.2016
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kaunolan Darcy

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyTo 21 Huhti 2016, 16:42

No, ensi viikon keskiviikko tai torstai? Mä varmaankin pääsen ihan milloin vaan, kunhan ei ole kesken koulupäivän :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Katriina
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Katriina


Viestien lukumäärä : 162
Join date : 23.03.2016
Ikä : 25
Hevonen : Nova

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyTo 21 Huhti 2016, 16:45

Eikös sen ropen voisi vetää hitaampana, jotta kaikki pääsee mukaan. Siis, että jokainen varaa itselleen ne kirjoitusvuorot. Ei tarvitsisi pohtia kuka kerkeää mukaan milloinkin, koska aina on joku jolle ei käy ;D
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyTo 21 Huhti 2016, 19:13

No joo vois vetää slovarina, mutta ei jaksa siihen vuorojenvarausrumbaan. Laitan sen ens viikolla käyntiin ja sinne saa sitten käydä roolimassa pitkin viikkoa (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Katriina
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Katriina


Viestien lukumäärä : 162
Join date : 23.03.2016
Ikä : 25
Hevonen : Nova

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyTo 21 Huhti 2016, 20:01

Okei, kuulostaa hyvältä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Oscar.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Oscar.


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 12.01.2016
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kaunolan Darcy

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyTo 21 Huhti 2016, 20:02

Jep, no onhan tuokin hyvä ratkaisu :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyPe 22 Huhti 2016, 14:45

Tervetuloa Grace ja Inka, huippua saada uusia messiin! :-)) Uskallan puhua kaikkien puolesta että odotetaan innolla että päästään tutustumaan teidän hahmoihin :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Nelli
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Nelli


Viestien lukumäärä : 135
Join date : 24.03.2016
Hevonen : Ami

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyPe 22 Huhti 2016, 19:52

Samat sanat! Tervetuloa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyPe 22 Huhti 2016, 19:58

Hih, kiitti! :')
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyLa 23 Huhti 2016, 19:19

Ja tänäänhän on sitten estevalmennuksen viimeinen maksupäivä! Eli varsinkin jos kaipailee lisäarpoja Hallavacuppiin niin paras laittaa niitä maksuja tulemaan! Ja muistakaas että kisapäivän tuotoksetkin pitää saada postattua tämän päivän aikana tai niitä ei lasketa (;

Olen muuten nyt saanut näpyteltyä kommentit kaikista tähänastisista koulu- ja estevalmennustarinoista.

Ainiin, Katri, olit lähettänyt estevalmennustarinan vain Novan päikkyyn, laitahan se myös tonne estevalmennustopicciin niin voin käydä kommentoimassa. (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyLa 23 Huhti 2016, 19:25

Uusille:


Joka hahmosta tulee pikku esittelynpätkä pääsivuille, ja mä otan nämä esittelynpätkät foorumin hahmojenesittelytopicista. Otan sieltä automaattisesti ekan kappaleen, jos ei tiivistettyä esittelyä ole erikseen rajattu tekstistä, eli käykäähän kaikki muoksimassa teidän esittelyt silleen että pääsivuille tulis järkevät lyhennelmät :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Oscar.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Oscar.


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 12.01.2016
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kaunolan Darcy

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyLa 23 Huhti 2016, 20:32

Oscar on oikeastaan ihan tavallinen ja vähän ujo 17-vuotias poika - suloinen ja ahkera tyyppi, joka konflikteja välttelevän luonteensa takia jää kuitenkin helposti vahvaluontoisten henkilöiden jalkoihin. Kyseessä on siis melko harmiton kundi, josta voi kuitenkin löytää sen puheliaammankin puolen, jos osoittautuu tarpeeksi mukavaksi ja luotettavaksi tyypiksi. Parilla sanalla sanoen hän on vähän kömpelö, herkkä ja hiljainen, helposti punastuva luonnonblondi, joka pukeutuu siisteihin vaatteisiin, eikä aio ikinä ymmärtää, että tallille kannattaisi laittaa huonot kengät. Jätkä omistaa herrasmiehen tavat; hän yrittää olla muille ihmisille kiltti, vaikka onkin melko tossun alle soveltuvaa tyyppiä.

Rajasin tuollaisen pätkän Oscarin esittelystä, kun en ihan sinne viittinyt laittaa :-) Eli tuon voi lisätä sinne pääsivuille. Niin ja anteeks kun laitan tänne pulinaboksiin.. :-/
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyLa 23 Huhti 2016, 21:01

Ei haittaa, tulihan tää perille näinkin :-)
Aleksi saa kyl seuraavaksi käydä pidentämässä sitä sivua, ei mahdu enää tekstiä :-/
Takaisin alkuun Siirry alas
Nelli
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Nelli


Viestien lukumäärä : 135
Join date : 24.03.2016
Hevonen : Ami

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 08:40

Eikä, heräsin aamulla jo seitsemältä odottamaan toisen osakilpailun tuloksia! Aleksi, moneltako kerrot tulokset?
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 08:57

Ihan tässä kohtapuoliin kunhan herään kunnolla. xd
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 09:09

Heh arvatkaa muistinko eilen illalla kilpailut ja arvat.. Noh jos ens kilpailuun muistaisi jotain tehdä:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Eeva


Viestien lukumäärä : 216
Join date : 04.01.2016
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kyyhky & Aava

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 10:04

Salli kirjoitti:
Heh arvatkaa muistinko eilen illalla kilpailut ja arvat.. Noh jos ens kilpailuun muistaisi jotain tehdä:D
Sama juttu Salli, nyt vähän ärsyttää kun en muistanut panostaa.. Mutta hei, kaks osakilpailua jäljellä, joten eiköhän tää tästä! (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 10:10

Mä oon aika laiska noiden arpojen suhteen :"-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Nelli
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Nelli


Viestien lukumäärä : 135
Join date : 24.03.2016
Hevonen : Ami

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:05

Jee, mä olin taas toinen! Ihan hyvinhän mulla ja Amilla meni!
Takaisin alkuun Siirry alas
Katriina
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Katriina


Viestien lukumäärä : 162
Join date : 23.03.2016
Ikä : 25
Hevonen : Nova

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:21

Omg! Taas voitto o_O arpaonni kerranki suosii mua :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:23

Mua ketuttaa etten kerennyt mukaan, mut ens kerralla sitten :-D Mulla on surkea arpaonni, mutta sulla, Katriina, menee hyvin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:32

Mulla on ihan karsea arpaonni myös, viime vuonna katoin et olin hävinny kaikki arvontaluokat mihin olin osallistunut... Heti kun sanoin sen ääneen foorumilla niin voitin yhen arvontakisan, jossa oli tyyliin 20 osallistujaa :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:33

Mutta Grace, noitahan on vielä kaks osakilpailuu jäljellä niin ehit vielä vaikka voittaa koko skaban ;-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 11:34

: D Jos jätän kuitenkin seuraavaan kertaan - ei ole hevosta kellä osallistua ja mun arpaonnen tietäen häviäisin molemmat kilpailut :DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 12:46

Kannattaa osallistua! Saa ainakin paljon tarinan aihetta jos ei muuta (;
Ja tuntsareita saa tietysti käyttää (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 13:24

No ja, kai mä sitten meen osallistuun jos on vielä mahollisuus voittoon :')
Takaisin alkuun Siirry alas
Katriina
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Katriina


Viestien lukumäärä : 162
Join date : 23.03.2016
Ikä : 25
Hevonen : Nova

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 15:15

Valma kirjoitti:
Mulla on ihan karsea arpaonni myös, viime vuonna katoin et olin hävinny kaikki arvontaluokat mihin olin osallistunut... Heti kun sanoin sen ääneen foorumilla niin voitin yhen arvontakisan, jossa oli tyyliin 20 osallistujaa :-D

Eli toisin sanoen häviin reilust kaikki tulevat kisat, koska hehkutin voittoa xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 15:45

Näissä kisoissa ei onneks arpaonnella oo nii paljoo merkitystä. Mitä enemmä treenaa niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä onnistuu (;
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 17:05

Mutta toisaalta yhdellä arvalla voi voittaa jonkun, jolla on esim. viisi arpaa, eli periaatteessa on sit lopulta kuitenkin arpapeliä :'D
Takaisin alkuun Siirry alas
Oscar.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Oscar.


Viestien lukumäärä : 227
Join date : 12.01.2016
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kaunolan Darcy

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 18:47

No mutta jos et oo jaksanut kerätä yhtään arpaa, (muuta kun sen automaattisesti tulevan) niin et voi valittaa että on huono "arpaonni" :-) Jos vaikka toisella on arpoja 8 ja toisella 1 niin hirveen suurella todennäköisyydellä se 8 arpaa omistava ei ole viimeinen.. Btw vaan xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 19:44

Mut aina on pikkiriikkinen mahdollisuus voittaa myös sillä yhdellä ainoalla arvalla : D
Takaisin alkuun Siirry alas
Katriina
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Katriina


Viestien lukumäärä : 162
Join date : 23.03.2016
Ikä : 25
Hevonen : Nova

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 19:51

Nii, aina on mahollisuus mut todennäkösyys on sitä suurempi, mitä enemmän arpoja. Nyt nää voitot saa mut jotenkin panostamaa entistäkin enemmän =D Yks kuva on jo valmiina! ;D
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 20:04

Oi, mä tykkään sun piirustustyylistä, ootan innolla seuraavaa kuvaa :')
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptySu 24 Huhti 2016, 21:30

Todennäköisyys = arpapeli, tiesittekö että tosielämässä todennäköisyydet ja oikeat tapahtumat ei liity mitenkään yhteen :-D
Loppujen lopuksi esim. tässä kisassa vaan sijoittuu johonkin kohtaan riippumatta arpojen lukumäärästä, voi tulla viimeiseksi vaikka olis 20 arpaa ja voittaa koko skaban vaikka olis yks arpa. Filosofiselta kannalta todennäköisyyksillä ei oo merkitystä.
Voit sanoa, että sun todennäköisyys voittaa joku peli on 3/5 mutta loppujen lopuksi sä vaan voitat tai häviät :-DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 11:21

Tiesitkös että tosielämässä filosofia ja oikeat tapahtumat ei liity mitenkään yhteen?

Tää on taas näitä maailmankatsomus juttuja. Mä oon sitä mieltä että sattumaa ei oo olemassakaan ja kaikki tapahtumat on vaan pitkiä todennäkösyysketjuja. Jos olis olemassa kaikki maailman tieto ja sitä pystyttäis prosessoimmaan kerralla ni pystyttäis ennustamaan tulevaisuus. Jos siis tiedettäisiin joka ikisen ihmisen käytöshistoriat ja ajatusmallit ja motiivit. :d
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 11:30

Kyl mä sinänsä ymmärrän et jos haluu ajatella vaan lopputulosta eikä ollenkaan prosessia ni joo kyllä se niin menee että sä vaan sijotut johonkin kohtaan listaa. Mut ei voi sanoo et se sijotus on riippumaton arpojen määrästä xd

Ja koska mä oon kauhee matikkanörtti haluun nyt tehä laskutoimituksia..
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 12:05

Aleksi kirjoitti:
Tiesitkös että tosielämässä filosofia ja oikeat tapahtumat ei liity mitenkään yhteen?

Tää on taas näitä maailmankatsomus juttuja. Mä oon sitä mieltä että sattumaa ei oo olemassakaan ja kaikki tapahtumat on vaan pitkiä todennäkösyysketjuja. Jos olis olemassa kaikki maailman tieto ja sitä pystyttäis prosessoimmaan kerralla ni pystyttäis ennustamaan tulevaisuus. Jos siis tiedettäisiin joka ikisen ihmisen käytöshistoriat ja ajatusmallit ja motiivit. :d


Jos kaiken tulevan vooi ennustaa silleen että osais lukea ajatuksia ja olis kaikki maailman tieto niin sitten todennäköisyyksillä varsinkaan ei ole MITÄÄN merkitystä.
Otetaan yksinkertainen esimerkki: kun heitetään kruunaa ja klaavaa niin todennäköisyydet saada jompikumpi on 50/50. Mutta tällä todennäköisyydellä ei oo mitään tekemistä todellisuuden kanssa, koska kolikon tippumista ei todellakaan määrää todennäköisyys vaan mm. ilmavirtaukset, kolikon massan sijainti keskipisteeseen nähden, korkeus jolta sä sen pudotat...
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 12:10

Btw vähän ristiriitasta että uskot että sattumaa ei oo mutta todennäköisyydet on, koska todennäköisyydet on ihmisen keksimä keino yrittää ennustaa sattumaa :-D

Sä oot matemaatikko niin lasket todennäköisyyksillä mutta mä oon fyysikko niin lasken oikeilla asioilla ;-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 12:28

Niin mutta ne riippuu todennäköisyyksistä kuinka kovaa tulee ja mistä suunnasta, millä tavalla heittäjä heittää yms yms :-D

Mut hei tässä tää mun hieno matemaattinen kaavio siitä miten arpojen määrällä on merkitystä kun arvonta suoritetaan tietokoneella (niin kuin suoritetaan) eikä tulokseen vaikuta mitkään fyysiset tai psyykkiset jutut :-D

Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 12:32

Heti löysin virheitä tuolta. Alimman rivin toinen sarake 1/5, 4 sarake 1/6, 5 sarake 1/5 ja 6 sarake 1/6
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 12:49

Aleksi kirjoitti:
Niin mutta ne riippuu todennäköisyyksistä kuinka kovaa tulee ja mistä suunnasta, millä tavalla heittäjä heittää yms yms :-D

Tuulet, heiton voimakkuus ei riipu todennäköisyyksistä vaan edelleen niiden takana olevista muuttujista kuten siitä, mikä ilmanpaine on, miten energisesti heittäjä heittää yms. ja noikin juontaa juurensa muista muuttujista, ei todennäköisyyksistä :-D

Tossa kaaviossa on listassa sattumanvaraiset, mahdolliset tapahtumat ja sitten todennäköisyydet, jotka on siis yritys ennustaa että miten käyttäytyy jokin tapahtuma, jonka taustalla olevia muuttujia me ei tiedetä. Mutta edelleenkin, edes tietokoneen arvontakoneessa, ei ole kyse sattumasta vaan taustalla olevista muuttujista jotka määrää tapahtumat.
Oon kyllä käynyt lukion todennäköisyyskurssin ja saanut siitä kympin, joten tiedän mitä todennäköisyys tarkoittaa ja osaan myös laskea niitä :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 13:02

Joo en mä sitä epäilekään. Tein ton koska mulla on tylsää, en todistaakseni mitään cd

Arvontakoneen taustalla ei ole mitään "muuttujia" mitä me ei tiedetä. Ja vaikka olisikin niin ne vaikuttais noihin todennäköisyyksiin ihan häviävän vähän.

Ja tosta maailman toiminnasta on ihan turha väitellä koska siihen ei oo mitään "oikeaa vastausta". Musta vaan tuntuu et sä et nyt ollenkaan ymmärrä tai halua ymmärtää mitä mä ajan takaa.
Eli jos me vaikka tiedetään että nyt on tällaset olosuhteet niin me voidaan aikaisempien kokemusten/tiedon perusteella laskea todennäköisyys sille että tuuleeko nyt mihin suuntaan ja millä voimakkuudella. Siitä voi sitten taas laskea todennäköisyyden että miten se vaikuttaa siihen kolikkoon. Mut koska siihen kolikkoon vaikuttaa niin moni muukin asia ja kaikkea ei voi tietää niin käytännössä niiden todennäkösyyksien laskeminen on mahdotonta. Mut mun ajatuksen lähtökohta olikin että jos tietäisi kaiken ja pystys käsittelemään sitä.
Mun mielestä kaikki siis perustuu todennäköisyyksiin (esim se että räpäytätkö sekunnin päästä silmiä) mut siitä on ihan turha yrittää väitellä xd
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 13:10

Ei hitto oon huono selittämään xd
Siis kaikkien tapahtumien takana on muuttujia ja kaikilla niillä muuttujilla on jotkut todennäköisyydet käyttäytyä jollain tietyllä tavalla ja todennäköisyydet vaikuttaa muihin muuttujiin jne
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 13:35

Noni päätä nyt että uskotko sattumaan vai et :-DD

Ja okei, voi olla että arvontakoneessa ei oo taustamuuttujia mutta se kyllä liittyy harvinaisen vähän tosielämään.

Ja joo, toi tunne siitä että toinen ei edes halua ymmärtää on molemminpuolinen.

Ja joo, tää on myös uskomattoman typerä väittelynaihe, koska kaikki päättyy kuitenkin siihen että ruvetaan tappelemaan siitä, kumpi on enemmän oikein, sattumaan perustuva todennäköisyysoppi vai tosiasioihin perustuva fysiikka.

"Eli jos me vaikka tiedetään että nyt on tällaset olosuhteet niin me voidaan aikaisempien kokemusten/tiedon perusteella laskea todennäköisyys sille että tuuleeko nyt mihin suuntaan ja millä voimakkuudella."
Jos meillä on jotkut olosuhteet x, jotka on varmasti tiedossa (esim: tietynsuuruinen ilmanpaine, tietty lämpötila, muu liike), niin sillon tuuli on y:n suuruinen ja z:n suuntainen, ja nää muuttujat on peräisin vain ja ainoastaan noista olosuhteista, ei yhdestäkään todennäköisyydestä. Sillä jos sä tiedät tarkkaan kaikki olosuhteet, niin mikä vois yhtäkkiä saadakin tuulen käyttäytymään yhtäkkiä erilailla? Tuuli ei voi päättää, että "virtaanpa tällä kertaa korkeampaa painetta kohti" koska se ei vaan tapahdu.


"Siitä voi sitten taas laskea todennäköisyyden että miten se vaikuttaa siihen kolikkoon."
Se ei oo todennäköisyys, vaan juontaa jälleen tuosta edellisestä muuttujasta. Jos tuulen suuruus on x ja suunta y, niin se vaikuttaa kolikkoon tavalla z, ja se ei riipu todennäköisyydestä ja sattumasta. Ihan fysiikan yksinkertaisimpia oppeja: mikään ei ole sattumaa (ja edelleen: todennäköisyys=sattuman arvioiminen).


"Mut koska siihen kolikkoon vaikuttaa niin moni muukin asia ja kaikkea ei voi tietää niin käytännössä niiden todennäkösyyksien laskeminen on mahdotonta. Mut mun ajatuksen lähtökohta olikin että jos tietäisi kaiken ja pystys käsittelemään sitä"
Nope, todennäköisyyden laskeminen ei oo se mahdottomuus, vaan niiden muuttujien määrittely. Siksi me turvaudutaan todennäköisyyksiin. Jos tiedettäs kaikki, niin todennäköisyyksiä ei tarvittais.


Millään todennäköisyyksillä sä et voi laskea, mitä tulee tapahtumaan: voit vaan yrittää vähän arvailla ja loppujen lopuksi huomata, että näillä sun tekemillä arvailuilla ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mutta kun lasketaan ilman yhtäkään todennäköisyyttä niin sillon voi oikeasti ennustaa tulevaisuutta (tää sun kuvailema tilanne, missä vois tietää kaikesta kaiken eikä todennäköisyyksiä tarvittais).
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 14:14

Mä uskon siihen, että kaikella on oma tarkotuksensa. Jos häviää kisoissa, sille on joku syy. Jos ei saa hevosta, sille on joku syy. Arvailu on kivaa, mutta mikään ei todista, että arvailuiden tulos olisi yhtä oikeiden tapahtumien kanssa. Ei voi arvioida, millä todennäköisyydellä tippuu sängystä seuraavana yönä. Jos se tapahtuu, niin se vain tapahtuu, syystä tai toisesta. Tai jos on voittanut aina arvonnoissa, se ei tarkoita, että voittaisi seuraavallakin kerralla. Voitot ovat olleet vain hyvää tuuria, ja ne voitot on tulleet jonkin takia. Ehkä siksi, että sitten häviön jälkeen voi ymmärtää, ettei voi voittaa joka kerta..?

Tiistaina on vaikkapa ruotsinkoe, etkä ole lukenut ollenkaan. Tietenkin sillä, joka on lukenut koko koealueen, on suurempi mahollisuus saada täydet pisteet kuin sillä, joka ei ole lukenut lainkaan tai ihan vähän.

Btw oon surkea ottamaan mielipiteeni esille terveisin Grace, joka haluaa että kaikki on hänen kanssaan samaa mieltä :-DD Harvoin ees uskallan kertoa mielipiteeni...
Takaisin alkuun Siirry alas
Nelli
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Nelli


Viestien lukumäärä : 135
Join date : 24.03.2016
Hevonen : Ami

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 14:19

Mä nyt heitän tähän väliin mun mielipiteen. Mä vain meen elämän mukana, enkä ala laskemaan esim. mun mahdollisuuksia saada kymppi kokeessa. Mutta tämä on vain mun pieni mielipide. Toivoisin että tästä ei aleta kinastelemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Grace.
Juuri saapunut
Juuri saapunut
Grace.


Viestien lukumäärä : 16
Join date : 21.04.2016
Hevonen : Put On A Happy Face

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 14:34

Mäkin yleisesti ottaen luotan vain elämään ja seilailen sen mukana. Tietenkin mä panikoin vähän kokeissa että tuleeko se kymppi, mutten pohdiskele että miksi se kymppi tulee ja miksi ei. Kerroin edellisessä viestissä vain vertauskuvan todennäköisyyksistä :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 15:05

Toivottavasti kenellekää ei jääny sellane fiilis ettei tääl uskalla sanoo mielipiteitään. Ei me yleensä hyökätä kenenkää mielipiteiden kimppuu xd
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Eeva


Viestien lukumäärä : 216
Join date : 04.01.2016
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kyyhky & Aava

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 15:08

"Sä oot matemaatikko niin lasket todennäköisyyksillä mutta mä oon fyysikko niin lasken oikeilla asioilla ;-)"

Ensinnäkin, musta on todella hölmöä ajatella, että fyysikot laskevat juuri "oikeilla" asioilla ja matemaatikot todennäköisyydellä. Mistä voit edes päätellä, että sun tyylisi ja tapasi on se ainoa oikea? Molemmat osapuolet varmasti haluaisivat tuputtaa oman mielipiteensä toiselle, mutta siinä nyt vaan ei ole järkeä, kun siitä syntyy van kinastelua kumpi on nyt oikeassa ja kumpi väärässä (: Tiedän että joillekin saattaa olla hyvin vaikeaa ajatella, että yhtälailla sen toisen mielipide voi olla oikea. Mä en itse ajattele olevani fyysikko tai matemaatikko sen enempää kuin mitään muutakaan. Mä olen kuitenkin avoimesti sitä aatetta vastaan, että joku on aina oikeassa ja joku väärässä, mutten pakota ketään uskomaan sitä (; Samaiten se, että halutaan että muut ovat samaa mieltä juuri sun kanssa. Tälle asialle olisi varmaan miljoona eri mielipidettä, mutta josko kaikki sais pitää ne omansa tai sitten jos kiinnostaa, kysyä toisen mielipidettä asiasta ja oppia uutta. Kaikki ei oo ihan niin mustavalkoista.

Ja mäkin uskon, että kaikella on joku oma merkitys ja syy. Ja että joku, joku Älykkäämpi Olento pystyy tarkalleen ennustamaan mitä tapahtuu. Mutta sehän on vain mielipidekysymys tai enemmänkin elämänkatsomus, mutta anyway. Tiedätte mitä tarkoitan (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 16:10

Voi Eeva, tarkotin oikeilla asioilla todellisia, varmoja asioita minkä perusteella voi oikeasti ennustaa :-) En sitä, että tää olis joku "oikean ja väärän" kysymys.
Sen lisäks en tainnu kertaakaan sanoa, että "mun tyylini olisi ainut ja oikea", joten älä suotta anna sen häiritä itseäsi :-D Mulla ei myöskään ole vaikeuksia hyväksyä toisten "mielipiteitä". Mielipiteet on heittomerkein koska nää mistä tässä puhutaan ei ole mielipiteitä vaan elämänkatsomusseikkoja.

Ja mä en tarttunut tohon Aleksin mielipiteeseen suinkaan siksi että olisin yhtään tuputtamassa "mielipidettäni" sille, vaan siksi, että sen asia oli mun mielestä aika ristiriitainen.

Pyydän anteeksi jos (/kun) oon (jälleen) tällä vouhottamisellani pahottanut jonkun mielen sitä ollenkaan tajuamatta. Kirjoittaessani noita viestejä mua ennemminkin nauratti kuin että olisin ollut jotenkin ihan hiilenä, koska tuntuu niin kummalliselta, että tämmösistä "tapellaan" virtuaalitallin foorumilla. Nyt tunnen kyllä syyllisyyttä että mun osin leikkimielinen inttäminen on tuottanut monelle pahaa mieltä tai tullut ymmärretyksi väärin. (En ikinä viitsis ihan vakavissani väitellä näin turhanpäiväisestä asiasta näin pitkään.)
Anteeksi, ootte ihania kaikki u__u

Ja vielä vikaks että täällä saa tod kertoa omia ajatuksiaan vaikka tietäis ettei ne menis ihan yksiin muiden kanssa! Sivuan vielä Nellin ja Gracen viestejä: tän kylmän karun fysiikkajutun lisäks uskon myös että kaikella on tarkoituksensa ja että kaikesta seuraa jotain hyvää. Tää ajatus saa mut usein jaksamaan vaikeimmilla hetkillä ja tuntemaan turvallisuutta. Uskon myös vahvasti hetkessä elämiseen, taideihminen kun oon :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Eeva
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Eeva


Viestien lukumäärä : 216
Join date : 04.01.2016
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Kyyhky & Aava

Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 EmptyMa 25 Huhti 2016, 19:16

Ääh, Valma, sä ymmärsit mut väärin.. (x (ja osittain minäkin sut xD)
En tietenkään kohdistanut tota suhun, vaan kirjoitin tota enemmänkin "yleisesti", sillä en ajatellut just sua. Ja tosiaan, luulin että tarkoitit tolla oikealla niinkuin oikeaa ja väärää. Ja ei, et ole sanonut että yhtä ja ainoaa "mielipidettä" olisi olemassa, sitäkin tarkoitin tietenkin yleisesti ((; Etkä oo tuottanut mulle sen kummemmin mitään mielipahaa, ja kirjoitinkin tuohon näin: Mutta sehän on vain mielipidekysymys tai enemmänkin elämänkatsomus(kysymys), satuin vain mainitsemaan ennen tuota lausetta monesti "mielipide"-sanan. Ja mäkin edelleen uskon että kaikella on syynsä (;

Vitsit, en tiedä osaanko mä oikein ilmaista itseäni, kun tuntuu että mut yleisemmin ymmärretään väärin : D Ja sama itsessäni, otan kaiken aina turhan kirjaimellisesti tai sitten sellaisella "joojoo, hälläväliä" - asenteella ja tuun tosi usein väärinymmärretyksi..
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #7   Pulinaboksi #7 - Sivu 6 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pulinaboksi #7
Takaisin alkuun 
Sivu 6 / 18Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Seuraava
 Similar topics
-
» Pulinaboksi #3
» Pulinaboksi
» Pulinaboksi #2
» Pulinaboksi #4
» Pulinaboksi #5

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Hallava :: Keskustelualue-
Siirry: