Hallava
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tämä on virtuaalitalli
 
PääsivuHupauksen crussel F2_by_alexhallava-d9pzam0Latest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Hupauksen crussel

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Maikki
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Maikki


Viestien lukumäärä : 732
Join date : 04.11.2013
Ikä : 22
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Asta

Hupauksen crussel Empty
ViestiAihe: Hupauksen crussel   Hupauksen crussel EmptyLa 26 Heinä 2014, 23:58

]size=18]
Rassen päiväkirja
[/size]

                                                                     Hupauksen crussel Aool0m
                                                                              -ruuna-
                                                                             -Welsh b-
                                                                              -136cm-
                                                                                -7.v-
                                                                          -ylläpitoponina-

                                 Rasse on kiltti mutta oikukas poni, täältä löydät Rassen uusimmat metkut!
Takaisin alkuun Siirry alas
Maikki
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Maikki


Viestien lukumäärä : 732
Join date : 04.11.2013
Ikä : 22
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Asta

Hupauksen crussel Empty
ViestiAihe: Vs: Hupauksen crussel   Hupauksen crussel EmptySu 27 Heinä 2014, 00:34

Rasse saapuu taloon!





En olisi uskonut tätä päivää todeksi! Memmu oli vain ehdottanut mulle ylläpitoponia joka toisi mulle vastuuta, mutta myös töitä. Olin tietysti heti innoisani, mutta jouduin neuvottelemaan Memmun kanssa pari iltaa. Memmu itse rakasti eläimiä ja oli nuorempana ratsastanut. Memmu myös kuuluu Pronssijoen eläinsuojeluyhdistyksen jäseniin joten tuo osasi myös katsoa hevosia tai mitä vain eläimiä tarkasta. Tämän jälkeen Memmu oli vaatinut että Aleksi tulisi mukaan valitsemaan ponia. Aleksi oli onnekseni ollut samaa mieltä Memmun kanssa ponin hankinnasta minulle joten hän ei muistutellut minulle mistään turhasta, esim. taidoistani.
Muistan sen kuin eilisen. Ajoimme päivän viimeistä ponia katsomaan pari kaupunkia kauemmas tallille joka näytti enemmän kuin luxustallilta. Myyjämme oli noin minun pituinen poni-iän ylittänyt tyttö ja hänen vanhempansa. Oikeastaan tyttöä ei edes kiinostanut kelle poni menee tai mitä sille tehdään, kunhan saataisiin uusi mahtava kilpahevonen. Siinä vaiheessa tuhadin jo kovaan ääneen. Niin se vain tapahtui ihastuin Rassen ulkomuotoon ja sen jälkeen luonteeseen. Ainut huolemme oli vain vauhti..

Niin se kuitenkin pääty meille melkein maailman suloisin poni, se kilpailee Astaa vastaan. Onneksi Memmu osasi ajaa traikkua joten Aleksia ei tarvinnut vaivata. Aloimme kääntyä viimeisiin tien haaroihin Hallavaan. Ajoimme suoraan tallin eteen, en ole ikinä ajanut niin lähelle tallia autolla. Nousin reippain mutta jännitynein ilmein ylös autosta.
-Jännitääkö? Aleksi virnuili minulle tahallaan.
-Kysytkin vielä, tuhadin ja menin traileriin ovesta sisään.
-Oletko varma että haluat taluttaa sen ulos? Aleksi kyseli kuulessaan Rassen potkivan seiniä.
-Olen sen puoleen voisitteko avata peräluukun? Hihkaisin trailerin sisästä.
Päälläni oli kypärä, ratsastushousut, hanskat ja kunnolliset kengät. En halunnut tapaturmia jos poni villiintyisikin ulos otossa.
Hupauksen crussel 28lc9xe

Rassen takaata valo kantautui traileriin ja Rasse nosti päänsä korkeelle. Pidin varoiksi narua sopivat tiukalle ettei poni heittäytyisi alas. Aleksi oli ohjaamassa sillan vieressä Rasse kun laskeuduimme alas. Pienten hirnahdusten saattelemana poika steppasi vierelläni. Rasse yritti lähteä viemään minua.
-Prr, sanoin niin jämäkästi kuin voin ja kiskaisin riimunarua. Rasse lopetti eteenpäin pyrkimyksensä mutta pyöri enemmän, onneksi varoen minua. Viskoin ponilta matkustussuojat pois.
-On ne kyllä hienoja tommoset sirot poni, Aleksi ja Memmu jupisivat keskenään.
-Mä kävelytän tätä vähän sillä tää on ihan hikinen traikun vois viedä lähelle lantalaa Äiti? Sanoin tuolle kysyvästi. Olin kyllä itsekkin ihan hikinen. Lähdin kävelyttämään innokasta Rasse ympäri tallipihaa.

-Tuolla on Rassen tarha näin aluksi, Aleksi osoitti ja lähdin viemään poikaa sinne. Jätin sille riimun päähän että se olisi helpompi saada myöhemmin kiinni. Tämän jälkeen menin järjestelemään tavaroita Rassen karsinan luokse sekä muille tavaroille muualle.Hupauksen crussel Ild8g8
Hupauksen crussel 16azb87

kuvat ovat bussissa tehtyjä ja sen huomaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Maikki
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Maikki


Viestien lukumäärä : 732
Join date : 04.11.2013
Ikä : 22
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Asta

Hupauksen crussel Empty
ViestiAihe: Vs: Hupauksen crussel   Hupauksen crussel EmptyMa 24 Marras 2014, 22:01

Tuntui haikealta. Ei itkettänyt eikä naurattanut. Nyt nyt hakisin viimeisen kerra Rassen tarhasta ja hoitaisin sen viimeisen kerran. Olin laiminlyönyt Rassen hoitotehtävät. Poni oli kamala. En uskaltanut ratsastaa sillä kuin Maxin ja(blackout inkan ratsiopen nimi) valvoessa. Silloinkin vähintään kusi housussa. Poni oli muuttunut täysin. Ennen se oli kiva kisakaakki energinen mutta sopiva, mutta se muuttui kun sormia napauttamalla. Ponissa ei ollut mitää sairauksia tms, oltiin pyydetty lääkärinkin tutkimaan se, poni ei luultavasti ollut vain saanut koulutusta loppuun, ja minä en olisi valmis vielä siihen hommaan.
Avasin portin riimunaru kädessä ja kävelin kohti Rassea.
-Tule vaan poika ei hätää, puhelin ruunalle kävelessäni tuota kohden. Ei aikakaan kun ruuna käänsi pehvansa ja juoksi karkuun ilkikurisesti.
-Rasse onks sun pakko mä en jaksa tänään, marisin ja koitin uudestaan saada ponin kiinni. Poni turhautti minua totisesti ei ollut lähellä etten soittaisi myyjälle että hakekoon itse poninsa mua ei kiinosta. Kävelin kuitenkin vielä kerran, ja pum! Taas poni juoksi aitauksen toiseen päähän. Istahdin maahan ärsytti.
-Saa**nan poni, mutisin ja nojasin käsiini.

-Tarviitko sie apua? Kuului kysymys takaatani. Havahduin ja nousin seisomaan Maxihan se siinä.
-Jos sä millään viittit mä en jaksa tota kaakkii enään. Maxia hymyilytti, tarttui kuitenkin minun ojentamaani naruuni. Sinne se vaan käveli ja naps poni oli kiinni. Otti pikkasen pannuun.
-Tässä, Max ojensi narua minulle.
-Kiitos hymähdin, ja tartuin naruun.
Maxi oli hiippailut pois jo ennen kun kissaa heti sanomaan. Talutin ponin talliin.
Käänsin ponin pesarille ja laitoin kiinni. Hain tuon harjat ja aloin putsaamaan ponia. Minua ei oikeastaan kiinostanut ei kiinostanut tuo tyhmä kaakki se vain oli, joka oli aluksi ihana. Viskaisin pölyharjan ämpäriin jonka jälkeen otin kaviokoukun ja putsasin kaviot, tosin ekan kavion jälkeen perse oli vaan kipeämpi, jep poni puri.
Hain Rassen matkustussuojat puin ne ponin päälle. Poni uhmitteli takajaloillaan kuin mikäkin kuningas mutta aha! Mä sain ne. Kuulin auton ajavan pihaan, se oli Rasse myyjä. Onneksi poni oli valmis. Annoin naiselle oikeudet taluttaa Rassen traileriin. Sitä ennen kuitenkin kiitin ponia ja hyvästelin.

Tämä ei ollut surullinen lähtö. Pakkailin viimeisiä Rassen tavaroita paikoilleen mistä ne haettaisiin.
Tulipa tämmöstäkin omaa hevosta kokeiltua ei vain ollut mun juttu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Hupauksen crussel Empty
ViestiAihe: Vs: Hupauksen crussel   Hupauksen crussel Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hupauksen crussel
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Hallava :: Hallava :: Päiväkirjat-
Siirry: