Hallava
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tämä on virtuaalitalli
 
PääsivuPulinaboksi #4 - Sivu 13 F2_by_alexhallava-d9pzam0Latest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Pulinaboksi #4

Siirry alas 
+19
Reetta
VanessaM
Runo
Rafael
Miro
Eevi-Sofia
tsuukiko
Lilian.
Melissa.
Viivi
Valma
Niina
Megan.
Maikki
Alana
Aleksi
Inka
Janelle
Wili
23 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Seuraava
KirjoittajaViesti
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:01

Sitten kun ne vierotetaan, eli varmaan jossain elokuun loppupuolella / syksyn alussa. En oo vielä päättänyt aijonko pitää ne Hallavassa vai myynkö eteenpäin... Ihannetilanne ois myyä jollekulle joka ottais ne yksäriks Hallavaan :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:02

Mä oon ihan pihalla, miten virtuaalimaailmassa myydään ja ostetaan heppoja? :-o
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:11

Ne periaatteessa vaan annetaan pois. Jotkun tekee vaihtareita eli toinen voi esimerkiksi kijoittaa jotain tekstejä sitä vastaan että saa hevosen tms.

Mä en haluu pitää noita itelläni sen takia, että Hallavassa on vaan tietty määrä tuntihevospaikkoja enkä haluu luopuu mistään alkuperäsistä poneistani ): Mä oon liian kiintynyt niihin... Ja jos pitäisin ne itelläni, mulla ei riittäis aikaa hoitaa niitä. Nytkin Hali ja Loki on ihan heitteillä D:

Mietinkin tässä että pitäiskö mun antaa Halin mennä, kun sen esikuvakin kuoli jo vuos sitten ja mun pitäis varmaan päästää irti ja unohtaa jossain vaiheessa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:13

Vai ootteko sitä mieltä, että mun pitäis alkaa nyt ahkerammin ikäännyttää tuntihevosia, ja esim päästää eläkkeelle ja ottaa uusia.? Se kyllä käytännössä tarkottais sitä, että jotkun hevoset vaan katoais bittiavaruuteen D:
Takaisin alkuun Siirry alas
Janelle
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Janelle


Viestien lukumäärä : 264
Join date : 29.10.2014
Ikä : 29
Paikkakunta : Tampere
Hevonen : Oreo

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:35

Ah oukki doukki! Mut hmm, toi on aina hankala kysymys koska ei kaikista hepoista ees raaskis luopua. Siinä mielessä ikäännyttäminen on mälsää puuhaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:40

Musta tuntuu että Dunja on ollut yhdeksän siitä asti kun tulin tänne:D Kyllä niien nyt joskus pitää vanheta, ei Hallava voi ikuisesti pysyä samoilla hepoilla:(
Tee Halin kaa silleen kun tuntuu parhaalta:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:41

Ja hei koitan maksella kaikki kurssit tms tässä jossain vaiheessa :"D Tosi esimerkillinen mode oon :-P
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:44

Mun tekis vähän mieli laittaa Valma ostaan Oreo, mutta se ei tuntuis kauheen realistiselta D-:
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:50

Voi ei... ikäännytin kaikkia hevosia 4v ja nyt Vanilla on jo 18, Bee 19 ja Hali 20 !!!
Onneks Bee on sitkee poni, ni sitä voi pitää vielä pari "vuotta" tuntikäytössä, mutta Vanilla kyllä ansaitsis kohtapuoliin eläkkeen... D:

Ehkäpä päästänkin Vanillan eläkkeelle ja Oreosta tulee uus projekti. Bambo pitää joka tapauksessä myydä kun se on ori, mutta ehkä voisin astuttaa Mincan eka sillä......... :-DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 15:58

Apua kuin paljon DDD: Dunja on onneks vasta nuori neito :---D
Ja voi luoja kun Beestä tuli äkkiä vanha D: "Lotta" kertoi että tossa meidän lähellä olevassa isossa ratsastuskoulussa oli ennen kevyessä tuntikäytössä yli 25-vuotias poni, koska se ei viihtynyt laitumella seisoskelemassa ja oli edelleen sika energinen:DD
Mutta apua-apua Vanilla eläkkeelle, jääkö se kumminkin Hallavaan? Janelle sais sit köpötellä sillä maastossa:)

/Oho, Dunja näyttää olevan vielä onnellisesti yheksän n__n
Takaisin alkuun Siirry alas
Janelle
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Janelle


Viestien lukumäärä : 264
Join date : 29.10.2014
Ikä : 29
Paikkakunta : Tampere
Hevonen : Oreo

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 17:22

OMG Vanista tuli vanha!!! Iiiii maastoköpöttelyjä mummolle <3 ja munkin tekis mieli havitella Oreoo yksäriks ellei se nyt sit tänne jää mutta jooh... Vanhaa rouvaa kyllä mielelläni lellittelen piloille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 17:32

Hihi, vanhat mummeliponit on ihania, ja yhellä ratsastuskoululla on 28-29 vuotias tamma, joka just kuukaus sitten kiikutti mua ympäri kuin märkää rättiä kun oli ihan liian jännää :'D samalla tallilla kanssa 30-vuotias shettis, joka käy kanssa ihan tunneilla ja maastoissa juoksee isojen hevosten perässä ilman sen suurempia ongelmia :3

Bambonhan voi ruunata, ei siitä saa luopua :'D voisin hyvin kuvitella alanan ostavan sen ja kouluttavan siitä oikein hienon ja mallikkaan pikkuponin, koska faessahan ei ole tarpeeksi tekemistä xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:06

voi hevon v****, mä sain opiskelupaikan JURVASTA
hain viime viikolla vanhempien painostuksessa yo-pohjaseen amikseen lisähaussa graafista suunnittelua ja tietysti mä nyt sitten pääsin sinne.
Kahen viikon päästä muutto asuntoon jota ei vielä ole ja asuntotoimisto on lomalla tän viikon.

Ihan kiva joo opiskella just sitä alaa mitä haluunkin, mut JURVASSA.... ja poikaystävä jää toiselle puolelle Suomea. Eikä opiskelija-asuntoon saa ees ottaa koiraa, joten oon ihan yksin siellä D:


>> pelonsekainen masennuskohtaus
Takaisin alkuun Siirry alas
Janelle
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Janelle


Viestien lukumäärä : 264
Join date : 29.10.2014
Ikä : 29
Paikkakunta : Tampere
Hevonen : Oreo

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:40

Hmm, tavallaan haluaisin onnitella ja tavallaan en? Ei vaan, onnea tietysti kovasti! Kyllä ne asiat siitä takuulla sutjaantuu, vaikka nyt tuntuisikin kamalalta. Yritä ajatella asiaa positiivisella tavalla, että kyllä se siitä loppujen lopuksi! Sentään nyt sulla on opiskelupaikka ja tieto mitä teet ens vuonna!
Takaisin alkuun Siirry alas
Reetta
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Reetta


Viestien lukumäärä : 253
Join date : 25.11.2014
Ikä : 27
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:44

Komppaan Janellea :)) Mutta siis sellanen kyssäri, että mä siis voin aikaa tallityöntekijäksi jos suoritan hoito kolmosen?? Eli se ei olekkaan niin mahdotonta, niinkuin Valma sano??? :-DDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:54

Joo niin pystyt ruveta tallityöntekijäksi, eli oot "tavallinen" tallilainen, mutta teet rahaa vastaan ilta ja viikonloppusyöttöjä ja siivoat karsinoita. (vähän niinku mä IRL)
Et oo siis vakituinen tallimestari, jolla on paljon vastuuta. (;

Järjestän sen kurssin varmaan elo-syyskuussa taas.


Kyl mä varmaan oon ihan onnelline sit ku mulla on onnellisesti kämppä alla ja opiskelen alaa josta nautin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Reetta
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Reetta


Viestien lukumäärä : 253
Join date : 25.11.2014
Ikä : 27
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:57

Jee, kivaa! :-D

Ja kyllä mä uskon että sä sopeudut siihen ihan hyvin. Kyllä te varmaan jonkun mutkan kautta tapaatte toisianne sun poikaystävän kaa, vaikka ymmärrän kyllä että harmittaa kun joutuu niin kauas lähtee.. Mutta hyvä että sait ainanin paikan :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:57

Ööp, jos oikein ymmärsin niin eikö toi syöttöjen tekeminen yms. ja tallipäivikseen kirjoittelu oo jokaisen hoito kolmosen suorittaneen tallilaisen oikeus? Nimetäänkö kaikki hoito kolmosen suoorittaneet sit tallityöntekijöiksi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Reetta
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Reetta


Viestien lukumäärä : 253
Join date : 25.11.2014
Ikä : 27
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:59

Mä ymmärsin että ne tuntilaiset, jotka övat suorittaneet hoito kolmosen, nimitetään tallityöntekijöiks :))


Viimeinen muokkaaja, Reetta pvm Ma 20 Heinä 2015, 19:00, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 18:59

Ja hei Aleksi, onnea opiskelupaikan johdosta. Jurvaan, voi taivas, mä en ees tiiä missä päin Suomee se on :-D Mutta tää oli siis se hyvähuono uutinen. Tsemppiä ja voimia tulevaan, tuut kyllä varmasti viihtymään myös siellä Jurvassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 19:05

Okei, no tehäänkö sitten silleen että ei nimetä ketään tallityöntekijöiksi, vaan hoito kolmosen suorittaneilla yksinkertaisesti on oikeus tehä syöttöjä satunnaisesti palkkaa vastaan ja kirjoittaa tallipäivikseen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 19:06

Se on tavallaan "lisätehtävänimike", eli sitä ei missään silleen erikseen mainita, esittelyssä vaan että "avustaa tallityöntekijänä". Ja koskee siis ihan jokaista merkin suorittanutta.

Eli noin mä Valma ajattelin
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 19:08

Joo selvä:)

Eiku oho mä oonkin jo tehny sen hoito kolmosen, en tiiä mitä kelasin:DD

//Ja mulla on kymmenen merkkiä mitä kummaa D:
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 21:18

Käykää kaikki tarkistamassa onko pääsivuilla Henkilöt -sivulla teidän kohdalla kaikki merkit mitä kuuluu olla, ja jos ei oo niin kertokaa mikä puuttuu. Pääsivuilla kuuluu siis näkyä tasomerkit ja erityismerkit.

Kuunnelkaa tää kerran niin se soi koko yön päässä:DDD Tein tämän virheen DD:
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 22:07

Mulla on kaikki merkit tuolla :3

Ja valma, täällä taasen on soinut koko päivän tää päässä, oikeastaan about kohdasta 3:20-4:40, ja jos ihan tarkkoja ollaan niin toi mikä alkaa 3:58 ja kestää pikku hetken xD en sais kattoa hyviä leffoja missä on hyvät musiikit :3
Mutta kuin siististi lentelee toi maija poppanen tossa, mitenköhän on toteutettu toi? Naruilla ja vaijereilla toki, mutta silleen tarkemmin ois kiva saada selvää joskus
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyMa 20 Heinä 2015, 22:13

Mäkin mietin tota:D
Ja ei hitsit, oli muuten eka kerta kun kuuntelin ton leffan soudtrackeja. Tajusin että oon soittanu just tota kohtaa nokkiksella ja kyllä on korvamato:DDDDDDDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 14:49

Mullakin pitäis kaikki merkit olla, mutta tuo esittely on jo vanha.. Mähän muutin Sandraa aikalailla:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 14:51

Okei pistätkö mulle semmosen minkä haluut tonne pääsivuille:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 22:01

Mulla taitaa olla noi oikein jos siihen laitetaan vaan ne hoito ja ratsastusmerkit *peukku*
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 22:41

Peukku on (y) :-D

Pääsen huomenna ratsastamaan Mugga-murusellaaa<3333 Ilman satulaa ja jotain leikkejä tai vastaavaa, hui hai:D
Btw luin tosta hoito nelosen jutuista juoksutuksesta, ja me juoksutettiin issikoita kaks viikkoa sitten ihan eri tavalla :-o Pelkillä naruriimuilla ja juoksutusliinalla, ilman raippaa, ja siinä käytettiin ohjaamiseen kehonkieltä ja omaa paikkaa hevoseen nähden. Piti juoksuttaa ravissa niin pitkään, että hevonen laski pään ja lipoi huuliaan ja kun pysähdyttiin niin se tuli itse luokse ja seuras sitten ympäri kenttää mua ilman liinaa. Ohjaajat selitti jotain että kyse ei oo pelkästään liikunnasta vaan siteen rakentamisesta ihmisen ja hevosen välille ja siitä että oppii "puhumaan hevosta".
Onks noilla juoksutustavoilla joku yhteys, ja onko toi meidän juoksutus joku issikkajuttu? Anteeksi tietämättömyyteni XD
//Ää valistakaa tyhmää:D Oon myös nähnyt semmosta että juohsutettaessa hevoselle pistetään jonkinlainen vyö ja sivuohjat. Sairaan sekavaa DDD:
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 23:15

Juu oon nähny ja sit kanssa niitä on paljon erillaisia mitä juoksuttaessa käytetään tai ainakin luulen niin koska vihkotalleja tehdessäni leikkelin Hööksin kuvastoista heppoja niin juoksutussivulla oli paljon erillaisia juttuja juoksutukseen liittyen just niitä vöitä ja sivuohjia:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 23:19

Omg, onkohan siinä sitten kyse vaan eri varusteista, vai eri ajatuksesta, että joskus juoksutetaan ihan vaan liinan takia ja joskus taas hevosen luottamuksen ja kunnioituksen saavuttamiseks :-o
Omg, vihkotalleja, "Lotta" aina teki niitä:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyTi 21 Heinä 2015, 23:26

Voi muuten olla! Koska jos luottamuksen takia juoksutellaan niin tuskin (tai ainakin luulisin) että tarvitsisi mitää sivuohjia tmv. koska ei kai niistä oo sillon mitään hyötyä jos ollaan tavallaan rennommalla otteella menossa vaikka maastakäsittely obnkin sinänsä haastavaa. Juoksutushan on liikutusmuotona hevoselle aika raskasta ja sit vyöllä ja sivuohjilla kai yritetään saada hevoseen se jokin tuntuma tai sellanen että hevonen tuntis olevansa ratsastajan käsittelemä selästä katsoen. Tai ainakin luulisin niin ja eiks sivuohjilla yritetä saada se hevonen juoksuttaessa kulkemaan 'muodossa' tai jotain sellasta? Ja nää kaikki on mun omia veikkailuja ja en oo todellakaan mistään varma:DD

Oi vihkotalleja oli niin kivä tehä, mutta sit kun talli oli valmis niin sit alotettiin uuden teko koska eihän niillä talleilla oikeastaan meilläpäin ikinä mitään tehty. Tai muutakun värkkäiltiin niitä kavereiden kanssa ja laitettiin hevosia yhteisomistukseen ja sit keksittiin hoitajia ja kilpailuja:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 10:52

Valma, toi teiän juoksutustapa kuulostaa "join up" nimiseltä harjotukselta, jonka ideana on just kasvattaa luottamusta ja opettaa ihmisiä puhumaan hevosta. Yleensä se tehdään pyöröaitauksessa ilman liinaa, mutta varmaan just liinaa käytitte kun ei oo pyöröaitausta?

Ja sitten tää ns. normaali juoksutus suitsien/juoksutuskapsonin kanssa on liikunnan vuoksi, ja sivuohjilla halutaan ohjata hevonen kulkemaan oikein päin (eli jotain muodon tapaista, riippuu hevosesta ja syystä miksi juoksutetaan), jotta se käyttää myös selkäänsä ja liikkuj oikein. Usein kun näkee joitain hevosia mitkä juoksevat pää taivaissa ja selkä notkolla, jolloin juoksutuksesta ei oo oikein hyötyä jos halutaan hepan käyttämään kaikkia ruumiinosiaan.. Eli sivuohjat on just hevosen oikein päin ohjaamiseen.

Tokihan just riimullakin voi juoksuttaa, jos pitää vain nopeasti saada hevoselta vähän energiaa pois vaikka just ennen lastausta ja pitkää automatkaa. Riippuu oikeastaan tilanteesta. :')
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 11:34

Joo komppaan Alanan selitystä. Ja tapojahan on niin monta ku on tekijääkin. Tosi paljon oon nähny just semmosia ketä juoksuttaa hevosia ihan vaan sitä varten että hevonen juoksis. Pidetään liinasta kiinni ja raipalla vauhtia.
Osaavampien oon sitten nähny juoksuttavan tosi hallitusti käyttäen just jotain apuohjia saadakseen hevoselle haluttu muoto (käyttää selkää ja erityisesti polkee hyvin takajaloilla alle). Mutta apuohjista on enemmän haittaa kun hyötyä jos niitä ei osaa käyttää.
Mua opetettiin sillon nuorena just vähän enemmän semmoseen tyyliin missä hevonen kuuntelee ihmisen kehonkieltä eli sitä mihin kohtaan asettuu ja mihin rintamasuunta osottaa hevoseen nähden. Ja koska me oltiin sillon aika nuoria eikä ymmärretty muodon päälle, tärkeintä oli että hevonen liikkuu reippaasti ja rennosti ja pää luonnollisessa asennossa. Sitten yleensä juoksutukseen liitettiin myös muita maastakäsittely juttuja niinku just seuraamista tai esimerkiks pohkeenväistöä. Eli meijän tavote oli antaa hevoselle liikuntaa, mut samalla se oli aina koulutustilanne just sen suhteen miten se kuuntelee ihmistä. Vähän semmonen "perus" juoksutuksen ja ton "luottamusjuoksutuksen" välivaihe.
Ja niin Nannan tarinassa koitin kuvailla sitä meidän käyttämää juoksutustapaa. (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 12:25

Join up:ilta kuulostaa. Mä olin harjottanut sitä vanhan hevoseni kanssa, ja se alko tottuu muhun niin paljon, että kun vaan kävelin jonnekkin, se seuras perässä kuin koira. Kun pysähdyin, sekin pysähty ja kun juoksin sekin juoksi.. Meille kehitty aivan uskomattoman hyvä suhde, mutta nyt se hevonen on lähteny jo meidän keskuudestamme.. Oi niitä aikoja <3 Sattuu kyllä kamalasti kun sitä ei ole enää täällä
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 13:58

Eka joka kirjottaa uittoreissusta saa kuvan! (piirto-aikaa löytyy tältä päivältä ja huomiselta) :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 14:39

Kiitos Aleksi ja Alana, nyt taisin tajuta. Wow, join up, eikö se oo jotain Monty Robertsin juttuja:D
Ojj, pitäiskö sitä kirjoittaa että sais kuvan:)))
Ratsastettiin tänään ilman satulaa ja mä koin kovia: ekaksi yksi hevonen puraisi mua olkapäästä aika lujaa ja tuli mustelma :-( (Se tökki mua turvalla ja kun en jakanut sille huomiotani, se puraisi.) Ja toiseksi kun tulin alas Muggan selästä, se otti askeleen silleen, että jäi seisomaan mun jalalle ja nyt siinäkin on mustelma! Ja kolmanneksi jäin ponnarista kiinni sellaseen koukkuun, missä pidetään suitsia, ja Mugga katsoi mua tosi kummasti kun yritin kiskoa hiuksiani irti siitä saamarin koukusta:D
Mutta kivaa oli n__n En kestä, meillä on enää yks kerta tota jäljellä ;__;
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:24

Noo voin piirtää sandralle ja valmalle molemmille ku olitte niin nopeita xd
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:40

XDDDDD Mulle jotenkin iski ihan hirvee ärsytys, kun huomasin et Valman tarina oliki jo tallennettu puoliks siihe :`D Joten kiitti ;P Mä vaan himoitsen sun piirroksia..
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:42

Joo tajusin että kirjoitettiin aivan ristiin XDD Luin pari ekaa kappaletta sun tarinasta mutta sitten ajattelin että luen sen loppuun vasta kun oon kirjoittanut omani, etten härnäisi itseäni: me ollaan jo nyt joka tapauksessa niin ristissä, että en yritäkään korjailla, joten ihan sama:DD
Hyvä me:P
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:43

Valma kirjoitti:
Joo tajusin että kirjoitettiin aivan ristiin XDD Luin pari ekaa kappaletta sun tarinasta mutta sitten ajattelin että luen sen loppuun vasta kun oon kirjoittanut omani, etten härnäisi itseäni: me ollaan jo nyt joka tapauksessa niin ristissä, että en yritäkään korjailla, joten ihan sama:DD
Hyvä me:P

Sanoppa muuta XD Meen lukee nyt sun tarinan, varmaan on ihan erillainen..
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:44

En oo vielä valmis mutta voin nyt taas tehä välitallennuksen:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 15:56

Noh, olihan ne aika erillaiset XD
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 16:04

:DDDD Ottakoon muut sitten selvää noista xD
//Outoa, kun mä aloin kirjoittaa, meillä sato kaatamalla vettä ja tuntui sika kummalliselta kirjoittaa hellepäivästä. Kun sain tarinan valmiiksi, olin ihan orientoitunu kirjottaan hienosta säästä ja kun katsoin ulos, niin nyt tuolla on ihan pari pilveä taivaalla!! Voisin lähtee rantaan kahlailemaan jossain vaiheessa:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 16:09

Niinpä xD

//Äh, nyt mua ärsyttää, tää juttu .. Siis se, että kirjotan aina sellasen pitkän, loppua kohti hiipuvan tarinan, joka on todella hunolaatuinen ja (kiireessä kirjoitettu) Mä en niinkuin ikinä tunnu oppivan sitä taitoa, että vois kirjottaa lyhyen, tai sellasen sopivan pitusen tarinan laadukkaasti, ja tapahtumas ei venyis sillein, niiiiin pitkiks. Teen hirveän selonteon aina kävelemisestä laitumelle ja hevosen kiinniotosta jne.. Et en voi ikinä oppia sitä... Nyyh..
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 16:16

Tarinanhan voi aina "jättää kesken" jos inspi loppuu. Ei maksujen välttämättä aina tarvii kertoo koko tunnista (;
Takaisin alkuun Siirry alas
Sandra
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Sandra


Viestien lukumäärä : 331
Join date : 20.05.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Huhu

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 16:17

Niin, se on kyllä totta. Mutta blääh, mä vaan kerron yhestä jutusta niin kauan, että melkein aina loppuu..
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 16:20

Mullakin on paha taipumus kirjoittaa sika pitkiä tarinoita ja silleen että loppu on tosi huolimaton. Onneks toi uittojuttu oli niin lyhyt, ettei tuo virhe päässyt tapahtumaan:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 EmptyKe 22 Heinä 2015, 19:59

Mitä kummaa, Topias on täällä!! :-o
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #4   Pulinaboksi #4 - Sivu 13 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pulinaboksi #4
Takaisin alkuun 
Sivu 13 / 20Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Seuraava
 Similar topics
-
» Pulinaboksi #3
» Pulinaboksi
» Pulinaboksi #2
» Pulinaboksi #5
» Pulinaboksi #6

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Hallava :: Keskustelualue-
Siirry: