Viestien lukumäärä : 3544 Join date : 09.11.2013 Ikä : 25 Paikkakunta : Pronssijoki Hevonen : Dunja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:22
Uutta vanhaa, Jerry:)
Katri Aloitteleva tallilainen
Viestien lukumäärä : 35 Join date : 26.07.2014 Hevonen : Bad Boy Pinocchio
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:22
Hieno juttu! Kaipa mä sitten hoitajaksi voisin yrittää ruveta.
Valma Hallavan ylpeydenaihe
Viestien lukumäärä : 3544 Join date : 09.11.2013 Ikä : 25 Paikkakunta : Pronssijoki Hevonen : Dunja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:24
Tervetuloa takas vaan:)
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:24
Kiitos! Ihanaa kyl et joku muisti mut
Jerry. Perus puurtaja
Viestien lukumäärä : 165 Join date : 19.07.2015
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:29
Valma: Uutta mulle (;
Christian. Perus puurtaja
Viestien lukumäärä : 200 Join date : 15.11.2014 Hevonen : Panda
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:41
Tästä eteenpäi voisin ropettaa, kun tulin just tallilta <:-D tietysti tuli hommia ku lupasin ettei tulis, Ira oli kipeenä... ja sain TET-paikan. Sellaselta vuonohepoatallilta, en malta oottaa!
Ja Katri en muista sua kyllä, mutta kiva kun tulit piipahtaa ja ehkä hakisit hoitajaksi jos jaksamista ja aikaa riittää :-) ihan omaan tahtiin voi täällä kyllä puuhastella, no worries!
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:42
Hah! Ihanan nopeeta toimintaa täällä Nyt oon siis virallisesti palannut ja jatkossa oon sitten Been hoitaja! Koitan parhaani mukaan hoidella aina kun vain aikaa riittää.
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:45
Tää on nopeeta kun meillä on rope paraikaa:D
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:57
Hmm.. pitääkin tulla vakoilemaan teidän roolailua, jos sitten edes hieman taas pääsisi perille tallin arkeen
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:57
Siellä on jut nyt vähän sekavaa :-DDDDDD
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 19:58
Ehkä mä jotain ymmärrän... tai sitten en :DD Voisin kyllä kirjoitella hoitotarinankin, kun nyt kerrankin on aikaa hyvin.. Hah, unohdin ihan kokonaan senkin, että ennen Katria pyörin täällä Sussu nimellä ja sitten vaihdoin nimimerkkiä Tajusin sen vasta äsken kun selailin tätä foorumia...
Salli Hieno hevosihminen
Viestien lukumäärä : 714 Join date : 23.12.2013 Ikä : 23 Hevonen : Minca
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 20:02
Oi hitsi mahtavaa että Katrikin on palannu! Oon ollu viikonlopun Ruotsissa ja vähän huonolla netillä niin en oo saanu yhtään ilmotuksia uusista viesteistä niin mulla oon taas vähän luettavaa rästissä:D ja mulla on noi estekurssinkin maksut alla, mutta huomenna kun ajellaan kotiin Turusta niin voisin kirjottaa ja piirtää niitä.
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 20:07
Oikeesti tuo rope on järkyttävää ku oon kännyllä ni en saa millä lähetettyy yhtä viestii ku on jo tullu sata uutta ja sit pitää muokata roolia :-D
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 21:29
Hei anteeksi että mä oon tämmönen dramaqueen, melkein nolottaa miten pauhasin tuolla ropessa, voin kuvitella että kävin teidän hermoille D: Ja oon ihan samaa mieltä siitä että oli vähän hölmöä vetäytyä Kaikun sanoin Jerryn kanssa "kuplaan", olisitte sanonut sen joskus aiemminkin, mä nimittäin tajusin, että oon tehnyt ton oikeasti varmaan neljä kertaa ropessa! Ja ootte ihan oikeassa siinä että mitäs oon ottanut liikaa vastuuta, ihan oma vikani. Mä en vaan pysty oleen ottamatta jos joku tarjoaa ja tässä vaiheessa ainut keino päästä eroon vastuusta ois Hallavassa lopettaminen. Ja sitä en tee ellei joku mua ehdottomasti halua pois jaloista nalkuttamasta ja huolehtimasta. Mä oon yksinkertaisesti perusluonteeltani niin vastuullinen ja huolehtiva ihminen että otan kaiken vastuun mitä vähänkin tarjotaan ihan luonnostani. //Mutta siis, oon aikasemminkin yrittäny selittää tota vastuuhommelia, mutta ehkä joku tajus sen oikeasti kun tolleen räyhäsin ropessa:D Nyt ehkä vihdoin sain avatuksi asiaa kunnolla.
Se ei kyllä mun kohdalla pidä paikkaansa että kuohahdukset kestäis vaan muutaman sekunnin, vaan jos vaikka oon huolissani niin ajattelen asiaa taukoamatta seuraavan vuorokauden vähintään, ja vaikka suutunkin tosi tosi harvoin (Hallavan historiaan sisältyy vaan yksi kerta) niin nekin fiilikset kestää ja sillonkin mulla tyyliin kädet tärisi eikä itseni kokoaminen onnistunut ihan vaan henkeä vetämällä vaan Aleksin piti tulla väliin. Mut ilmeisesti kaikista ei sit tunnu tältä :"D
Mä koitan jatkossa omaksua vähän rennomman asenteen ja voisin ehkä jättäytyä pois ropeista koska en oikeen osaa roolia isolla porukalla varsinkaan jos ei ole varmaksi jotain tapahtumassa, ja koska tuntuu että ropeissa syntyy aina noita URL-draamatilanteita.
Jerry. Perus puurtaja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 21:41
Mä oon ihan hirveen omatunnon kolkuttelija, ja mä stressaan kans hirveesti pienistäkin asioista. Eli anteeks kun mä vein Valman ja minut sellaseen kuplaan - ei ollut tarkotus tehdä sitä niin (':
Maikki Hieno hevosihminen
Viestien lukumäärä : 732 Join date : 04.11.2013 Ikä : 22 Paikkakunta : Pronssijoki Hevonen : Asta
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 21:50
Hui! Kun täällä tapahtuu ehkä mä pääsen mukaan juoneen kohta. Tänään kävi kisois harmikseni ekalla kieroksella hihna meni sotkeutumaan kanin koipiin. Toinen ihan paniikissa hyppää ekan esteen radasta minkä oli jo ylittänyt takaisin joten hylättiin luokasta. Voi toista kun sai hirveen sätkyn. Onneks saatiin yrittää rata loppuun ni pupunen loikki hienosti parhaan mutkansa ikinä! sit loppuilta mennyt siivoten
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 30 Elo 2015, 21:50
Oon nyt rehellinen ja en ymmärrä tota kuplajuttua yhtään, ei se mua haitannut. Kaikki rispektit kuitenkin teidän mielipiteille, tiedän nyt myös jatkossa etten loukkaa ketään :-) hyvä kun sanotte suoraan jos joku ei tunnu kivalta, ja vielä asiallisesti, niin asian sitten tietää! (tää on nyt vähän hömpötystä muttah)
Ite oon tosi rauhallinen, en oikein suutu mistään muusta ku et jos joku komentelee koko ajan nii ettei voi muuhun keskittyykkään :-D kai :-Dd
Kaiku Aloitteleva tallilainen
Viestien lukumäärä : 46 Join date : 24.08.2015 Hevonen : Palle
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 02:04
Haha, mä en oikeen osaa suuttua mistään. En oo koskaan ikinä riidellyt vanhempieni kanssa ja pentuna kaikki riidat kavereiden kanssa on ollut semmosia missä joku muu on suuttunut ja useimmissa syy on jäänyt multa vähän epäselväksi. En edes muista millon olisin viimeksi suuttunut. En oikeastaan muista yhtäkään kertaa.... outoa. Mutta kyllä mulla alkaa joskus kiehumaan, ja varmasti aika pahastikin jos jonkun päivi räsäsen kanssa pitäisi yrittää keskustella tietyistä aiheista. Yleensä hämmennyn siitä kun ihmiset ottavat nokkiinsa joistakin pienistä asioista mihin en itse ole osannut kiinnittää huomiota. Ja kyllä menee varmaan koko elämä mulla opetellessa että miten toimia turhautuneiden/ärsyyntyneiden ihmisten kanssa saamatta heitä turhautumaan/ärsyyntymään enemmän.
Mä en saa unta. Mulla on liikaa motivoitunutta energiaa, jonka haluaisin käyttää kaikkien mahdollisten motivaatiolistojen tekemiseen ja uusien projektien aloittamiseen. En malta odottaa sitö että saadaan siskon kaa oma kämppä ja saan oman huoneen, jonka pääsen sisustamaan!! Ja sitten oon miettynyt myös että voisin kokeilla gluteenitonta ruokavaliota. Ihan vaan vaikka siksi että saisin todistettua ittelleni että moinen on täysin turhaa. Mutta mulla on aavistus siitä että gluteeni saa mut väsähtäneeksi ja saamattomaksi.
Ajattelin nimittäin alkaa Tehokkaaksi. Tai että voisin vuoden lopussa pitää itseäni jonakin muuna kuin saamattomana lusmuilijana. Okei, ehkä mulla on astetta huolettomampi elämänasenne ja rennompi suhtautuminen aikuisten juttuihin, mutta lusmuilu on elämäntapa, ei luonteenpiirre ja sen haluan itsestäni karistaa pois. Samalla saisi karista lusmuilua seuranneet takapuolenpehmikkeet, mutta se ei todellakaan ole se mikä minua eniten motivoisi. Aion tosiaan muuttua henkilöksi jona haluan itseäni pitää.
Tsemppiä itselleni siis. Tästä se lähtee. Askel kerrallaan, lyhyen tähtäimen tavoitteet ja motivaatiomusiikkilistat. Ja aion myös ehdottomasti hankkia kalenterin, joka minun ois pitänyt hankkia jo viisi vuotta sitten. Tai ainakin kolme vuotta sitten. Mutta mielummin myöhään kuin ei milloinkaan.
Onkos teillä uusia tuulia ja motivaatiopuuskia?
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 08:42
Uui, pupuparka <:-) Mutta onneks meni kuitenkin hyvin rata ja jäi hyvät fiilikset:)
Mut nimettiin joskus yläasteen ysigaalassa koko koulun mansikkapehmikseksi. Taisin olla aika tassukka, ja oon kyllä edelleenkin :-D Tuntuu välillä että multa ihan puuttuu aivoista se vipu mistä suututaan. Mä olen useimmiten jopa liian kiltti ja en väitä ikinä vastaan. Ja pelkään pikkuisen vihaisia tai äreitä ihmisiä. Tää kuulostaa ehkä naurettavalta, mutta välttelen viimeiseen asti bussilla matkustamista jos tiedän että kuskina on yksi hapannaamainen mies joka keksii valittaa milloin mistäkin. Ja ala-asteaikoina en uskaltanut mennä erään kiukkuisen opettajan tunneille, koska se oli joskus valittanut mulle siitä kun olin vahingossa tullut kengät jalassa luokkaan... Sen sijaan otan kaikki pikkuasiat tosi isosti eli stressaan vaikka jotain pahaista vanhainkotikeikkaa kun muut menis sinne hällävälia-asenteella, tai sitten tuun hirveän surulliseksi jostain ihan mitättömästä jutusta, mutta toisaalta ilahdun helposti pikkuasioista. Tota taidetaan kutsua nuoruudeksi, tai lapsellisuudeksi :"D
Mäkin saan joskus noita elämä uusiksi -puuskia, ja teen silloin aina jotain loppuelämän kannalta merkittäviä päätöksiä: kolme ja puol vuotta sitte päätin että "nyt mä alan soittaan viulua ja tulen muusikoksi kolmen siskoni jalanjäljissä", ostin kolmella sadalla eurolla minialton ja aloin hulluna treenata pääsykokeisiin. Sitten pääsin sisään ja nyt jos mulla on onnea ja tahtoa ja uskallusta niin musta tulee ammattimuusikko :-D
Varoitan Kaiku että gluteeniton ruoka on aivan järkyttävän kallista, esim. leipä tai jauhot tai makaronit maksaa keskimäärin kahdeksan kertaa enemmän kun tavalliset. Mun kaikilla kolmella siskolla ja toisiksi vanhimmalla pikkuveljellä on keliakia, ja isosisko tulee oleen ruokakulujen kanssa kusessa kun muuttaa ensi syksynä pois kotoa. :-(
Aamuromaanit xD Oon muuten ihan fiiliksissä kun mun Arskani on ruvennut saamaan Seppeleessä kavereita. Vähän pelkäsin sen puolesta kun se on semmonen Lilla Myy mutta mitäs tein siitä sellasen :-D
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 18:41
Mä oon ollut aina semmonen kunnon herkkis. Säikähdin aina tosi helposti jos joku vähän sano pahasti tai tein vahingossa jotain väärin. Muistan edelleen senkin, kun ripari loppu niin siellä iltahartaudessa kukaan muu ei itkenyt ja itse pillitin ihan täysillä :D Nykyään oon ite melko äkkipikainen ja suutun helposti, mutta sitten jos mulle suututaan niin alan vaan raivoomaan takasin tai sit otan kauheesti itteeni ja katoan johonkin omaan kuoreeni mököttää kauhuissani... Oon vähän ristiriitanen tyyppi :D
Ainii Valma säki oot nyt Seppeleessä Mä oon tosiaan siellä Rotan hoitajana nimimerkillä Sussu. Oon niin epäaktiivinen, että ei herran jestas! Koitan kyllä sieläkin alkaa taas aktiivisemmin tarinoimaan (:
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 20:35
Mä koitan Sebessä kirjoittaa aina lauantaisin kun tuntuu että siellä on hirveet paineet kirjoitella nopeeseen tahtiin kun tarinoita ilmestyy joka päivä D-: Sä tykkäät punapäistä siis:D
Me päästään ens viikosta eteenpäin soittaan poikaystävän kaa samaan jousikvartettiin, ja saadaan vieläpä soittaa Myrskyluodon Maijaa, joka on ihan legenda kamariorkesterissa n__n Jee, en malta odottaa!
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 20:47
Juu punapäät on kivoi ite oon blondi, mutta onhan mulla IRL:kin ollut yhdessä vaiheessa punaset hiukset. Haaveilen kokoajan pitkistä hiuksista, mutta ei nää kasva ja nytki ne on tommoset ärsyttävät keskipituset.
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 20:50
Mä tykkään kaikista luonnollisista hiusväreistä, enkä vois ite kuvitellakaan värjääväni hiuksiani, oon niin rakastunu omaan väriini (:D).
Jazz Juuri saapunut
Viestien lukumäärä : 13 Join date : 30.08.2015
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 21:08
Tsaukki!!
Iiks, etusivulla vihjaillusta tinker-ruunasta on vihdoin tullut totta! Olen siis Juniorin kanssa tänne tunkeutumassa, samoin sen pähkähullun omistajattaren, josta saatte kuulla sitten myöhemmin lisää..;) Ootan innolla mun taivalta Hallavassa, tästä tää nörttielämä sitten lähtee:D In Real Live, olen siis tällänen täysikänen taukki, joka miettii mitä haluu oikeesti elämällään tehä. (varoitus: Saatte lukea mun syvällisiä pohdintoja ja vuodatuksia elämästä, tässä nää neljä kuukautta, jippikaijee) .. Ja sellasta:) Hahmostani ja sen hevosesta olen kyllä eniten innoissani, molemmat inspaa niin vietävästi. Olen siis joskus muutamia kerroja virtuaalitalleilla ollut, kun olin vielä seiskalla, mutta ht:netissä huomasin, ettei tähän harrastukseen voi ikinä olla liian vanha! Harmaahapsisena mummona saattaa tekarit tippua tietokoneen näppäimistölle, mutta mikä muu estää?:D (okei joo, kuollaan nuorena), no ei vaiskaanxD En tiedä mitä mä täällä höpötän, heippa!
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 21:18
Tervetuloa Jazz, musta tuntuu että sovit Hallavaan täsmälleen:-D Kuulostaa hyvältä, toivottavasti saadaan susta pitkäaikainen hallavalainen!
Mullakin on tulevaisuudensuunnitelmien ruotiminen päällä, ja pikkuinen paniikki. Muusikoks vai fyysikoks... Siinä vasta pulma! Lukion neljäs vuosi menossa, keväällä pitäs olla hakemassa DD:
Jazz Juuri saapunut
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 22:19
Nyt ketuttaa.. Kirjotin mailin pitusen viestin, ja sit se hävis.. Pitäis kirjoittaa eka johonkin sovellukseen, niin ei häviäis :'-(
Ja kiitti Valma :-D Musta tuntuu, että tällä hahmolla riittää inspiraatiota vaikka muille jakaa, tein muuten sellasen epäselvän listankin sen kommelluksista xD kirjoittamisen vaan joudun soittamaan vasta huomenna, koska nyt väsyttää, ja näpräilen vain kännykällä..
Niin ja piti vielä sanoa, että mietippäs, mitä työtä/uraa varten sä pystyisit heräämään aikasin aamulla reippaasti ja ilosella mielellä. Tee sitä mitä sä haluut, se kannattaa aina:)) Tosin se on hankalempi juttu, jos et osaa päättää kummasta pidät enemmän tai sillein..
Juu, hyvää yötä:D
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 22:47
Mäkin kirjoitin juuri kunnon vastausromaanin, sit painoin vahingossa päivitä ja se katos D-:<
Mutta siis, kirjota hahmostas mahdollisimman pian esittely hahmojen esittelyt -topiciin:)
Ja tässä mun ammattipohdinnat tiivistettynä: Muusikoksi + Mun unelma ja elämän rakkaus, en oo koskaan tykkännyt mistään asiasta niin paljon + Oon hyvä musiikissa (itsekehuako? :D) - Huonot tulevaisuudennäkymät, musiikkia on järkyttävä vaikea päästä opiskelemaan ja noin kymmenen prosenttia ammattimuusikoista pääsee töihin - Kunnon stressiammatti ja surkeat palkat, pitää aina tehdä jotain oheishommaa että on rahaa elää Fyysikoksi + Oon hyvä fysiikassa, saanut tähän mennessä joka kurssista kympin kahta ysiä lukuunottamatta + Voisin muuttaa siskon kaa Uppsalaan kotiseudulleni opiskeleen teknillistä fysiikkaa, ja se kuulostaa kieltämättä ihanalta mun korvaan + Parempi työllisyystilanne ja helpompi päästä opiskeleen (varsinkin Ruotsiin) - En tykkää fysiikasta enkä oo kiinnostunut siitä - Joutuisin lopettaan tavoitteellisemman soittamisen ;__;
Noista sitten valitsemaan DX Sitten on kyllä muitakin välimahdollisuuksia jotka kuulostaa ihan hauskalta: mua on esim. ruvennut mietityttämään, että terveydenhoitaja tai psykologi vois olla kiva ammatti, ja psykologia on kiva aine. Vaikka oon lukenut psykasta vaan sen yhden ainoan pakollisen kurssin niin meidän koulussa psykankurssit menee silleen että voisin lukea ne kaikki (tosin väärässä järjestyksessä) kevään kirjoituksiin mennessä, ja opo sanoi ettei se olis mahdottomuus vaikka hullulta kuulostaakin. Se tosin tarkoittais fysiikan kirjoittamatta jättämistä koska ne on samana päivänä. Kelatkaa miten idioottimaisesti oon suunnitellut tän koko lukion! Olis pitänyt alusta asti olla välittämättä perheen ja suvun odotuksista ja valita sellasia aineita mitkä mua itseäni kiinnostaa.
Viestien lukumäärä : 732 Join date : 04.11.2013 Ikä : 22 Paikkakunta : Pronssijoki Hevonen : Asta
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ma 31 Elo 2015, 22:54
Miks muistutitte D; Mulla on kans keväällä/talvella yhteishaut. Hyih en tykkää. Mun elämä on jotenkin niin täyttä enkä haluis lähtee omalta paikkakunnalta mihinkään. Mut lukio jotenkin askarruttaa mua enkä tiiä olisinko valmis lukioon. Mut sit en tie haluanko lähtee eläinalalle vai aineenopettajaksi ? hmph. Enkä mä ees nyt muista et jos lähen aineenopettajaksi ni pitiks olla lukio käyty vai ei. ihan hirveetä, en tykkää
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 07:41
Mulla alkoi just lukio ja se tuntuu ainakin tällä hetkellä ihan liian rankalta, vaikka vasta alussa ollaankin D: Tähän elämäntilanteeseen vaan se ei täl hetkel tunnu yhtään hyvält... Vaiks oon ihan hyvä koulussa, ni täl hetkel ei tunnu silt
Nytki taas oli jonku aikaa vähän parempi tilanne, mutta ei se onni vaan kestä.. Taas on surkeet ja huolestuneet fiilikset, eikä mikään huvita. Pitäis kouluunkin tästä lähteä, mutta nukuin tosi huonosti viime yönä ja tekis mieli vaa alkaa taas pillittää :'D
Eevi-Sofia Perus puurtaja
Viestien lukumäärä : 218 Join date : 16.05.2015 Ikä : 35
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 12:12
Maikki, jos aineenopettajaksi haluat, suosittelen ehdottomasti lukiota. Käyt siellä haluamasi aineen kurssit ja kirjoitat sen, niin on hyvä pohja jatkoa varten. Aineenopettajathan valmistuvat kaikki yliopistosta: pääaineena haet opiskelemaan sitä kyseistä ainetta, jota haluat koulussa opettaa, ja sen lisäksi käyt opettajan pedagogiset opinnot, joiden avulla saat valmiudet ja pätevyydet nimenomaan opettamiseen. Mitään suoraa "aineenopettajakoulua" ei ole. Opettajalla on Suomessa yliopistollinen koulutus, oli sitten lastentarhan-, luokan- tai aineenopettaja. Toki sijaisina ja ammattiopinnoissa on opettajina kirjavampaakin sakkia, mutta näin pääosin tie opettajaksi käy yliopiston kautta.
Tsemppiä opiskelutielle, jos opetusalalle päädyt! Eikä vielä tarvitse kaikkea tietää, jos vasta peruskoulusta olet seuraavaan vaiheeseen hakemassa. Opiskelukuvioita kun kerkeää suunnitella myöhemminkin tarkemmin! :-)
Jerry. Perus puurtaja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 12:40
Tervetuloa Jazz! Musta tuntuu että oon missannut jotain tärkeetä, mutta ei siitä sen enempää.. Mulla itelläni alko siis ysiluokka, mutta silti hektistä elämää on. Meen kans viikonloppuna siskon luo Helsinkiin kattoon sen kämppää :-D Mutta tää viikko muuten on ihan hirveen hetkinen, että taidan mennä pikkuselle lomalle..
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 16:28
Mä suosittelen lukiota kaikille jotka ei tiedä tarkalleen mitä tekee isona. Lukiossa saa kolme tai neljä lisävuotta aikaa miettiä mitä haluaa elämältä, ja vielä lukion jälkeen on aika monta vaihtoehtoa, kun taas 16-vuotiaana amikseen meneminen rajoittaa melko paljon tulevaisuutta, ja nuoruudessa suunnitelmat voi muuttua aika paljon. Samalla saa kuitenkin valita itseä kiinnostavia aineita, eikä lukio mun mielestä oikeasti ole niin rankkaa kuin kaikki pelottelee. eikä läksyjen tekemiseen oikeasti mene kaikki vapaa-aika:D
Mä käyn lukion nelosta paraikaa (neljässä vuodessa koska musiikin opiskelu vie paljon mun ajasta, ja ne lasketaan tällä hetkellä ammattiin opiskeluksi), ja motivaatio on aika nollassa... Tavallaan kyllä hirmu innostunut fiilis kun tänään oli abi-info ja siellä puhuttiin kaikista Maoleiden tarkistamisesta ja yo-koejutuista ja valittiin tekstit abihuppareihin yms. Hullua, mä oon oikeasti nyt abi:D Olis kyllä ollut vielä siistimpää juhlia ylppäreitä keväällä, oisin valmistunut 17-vuotiaana lukiosta ja alottanut ehkä yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa jo tänä syksynä xD
Aleksi Tallin omistaja
Viestien lukumäärä : 1933 Join date : 19.10.2013 Ikä : 29
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 16:49
Kyllä mäkin oon alkanu uskoo että lukio oli ihan oikee vaihtoehto, eikä se kyllä rankkaakaan ollut. :-D Pidin siis pakollisen "välivuoden" lahden kansanopistossa valokuvausta opiskellen, mikä oli kyllä sika siistiä ja sinä aikana keksin miksi mä haluan isona, eli lehteen taittajaks/ad:ks tai kuvaajaksi. Ja nyt tänä syksynä aloin opiskelemaan kunnolla mun tulevaa ammattia varten graafista suunnittelua amiksessa, kun en korkeakouluun päässyt. Mutta musta tää tuntuu tosi oikeelta, koska amkssa oltais alotettu tooosi perusteista ja lähinnä piirretty eka vuos, mutta täällä me ollaan päästy heti oikeesti tekemään työelämässä hyödyllisiä juttuja ja mun lukujärjestys on ihanalla tavalla tosi tiivis, just koska aijempien opintojen takia pystyn skippaa kaikki liibalaabat. Oon miettiny et jos oisin tullu suoraa pk:sta tähän samaan kouluun, en ois päässy läheskään näin hyvin kiinni tekemiseen ja päivät ois voinu käyä aika pitkiks just yhteisten aineopintojen takia, enkä varmaan ois osannu arvostaa tätä opetusta tarpeeks. Ja oon myös tosi kiitollinen mun valokuvauskoulutuksesta, koska se käy tosi yks yhteen näitten opintojen kanssa koska kuvankäsittely on tuttua, ja pystyn muutenkin hyödyntämään kuvaustaitoja kaikissa projekteissa. Mä mm. kuvaan melkein kaikki tarvittavat valokuvat meidän tekeillä olevaan lehteen. (:
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 19:45
Aleksi oon jätte onnellinen sun puolesta että löysit oikeelta tuntuvan tien, oli se sit sattumaa tai kohtaloa tai mitä lie että päädyit sinne metsien keskelle opiskeleen unelma-ammattiis:)
Kaiku Aloitteleva tallilainen
Viestien lukumäärä : 46 Join date : 24.08.2015 Hevonen : Palle
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 20:23
Heh, mulla on vain joitakin idiksiä että mitä ehkä voisin haluta opiskella ammatin, mutta täällä graafista suunnittelua opiskellessa on kyllä mukavan rentoa ja kaikki kuvankäsittely ym. mua kiinnostaakin ja se on hyödyllistä osata vaikkei tälle alalle työllistyisikään. No, ainakin on pari vuotta lisäaikaa miettiä mikä on oikeesti se mun juttu, jos tää ei tunnu omalta enää vuoden lopussa. Kuitenkin haen taas korkeakouluihin keväällä, kun viime keväänä en oikein malttanut mihinkään hakea (fysioterapeutti/osteopaatti-amkia lukuunottamatta)... Ehkä mun sisäinen taiteilija pääsee täällä vielä valloilleen, nyt kun saatiin oma kämppä ja kaikkee niin on jotenkin paljon innostavampaa ja inspiroivampaa alottaa kaikkia uusia juttuja :3
Mutta eihän tässä ole kiire. Ei me valita itsellemme elämää, vaan eletään sitä, joten matkasta nauttiminen on tärkeintä, oli se sitten miten mutkikas tahansa (:
Ja juu... se gluteenittomien ruokien hinta on kyllä ihan tajuton. Vaikka ei ostaisikaan mitään gluteenittomia versioita, vaan muuten vaan käyttäisi gluteenittomia raaka-aineita, niin tulee kalliiksi, koska vehnäjauhot, vehnäleivät, ruisleivät, pasta ja kaikki muu pullamössö on niin halpaa ja siihen on totuttu...
Viimeinen muokkaaja, Kaiku pvm Ti 01 Syys 2015, 20:48, muokattu 1 kertaa
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 20:38
Mua kammottaa ihan hirveästi että joudun joskus muuttaan omaan kämppään yksin. Voitte kuvitella että se on AIKA iso muutos sen jälkeen kun on asunut pitkän aikaa samassa kodissa yhdeksän muun ihmisen kanssa DD:
Löysitte nyt kämpänkin, onnea :-)
Eevi-Sofia Perus puurtaja
Viestien lukumäärä : 218 Join date : 16.05.2015 Ikä : 35
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ti 01 Syys 2015, 21:47
Valma, onhan siinä tottumista ihan varmasti, mutta toisaalta mä melkein lupaan, että "omaan tupaan ja lupaan" tottuu aika sukkelaan. Sen jälkeen esim. vanhemmilla kyläily tuntuu aluksi ihan kivalta, mutta melko pian alkaa kaivata takaisin omaan kotiin ja omien sääntöjen ja rauhan pariin. Näin ainakin mulla on käynyt! Ihan yksinhän en ole missään vaiheessa kerennyt asumaan, mutta omat käytännöt meille on tänne silti ehtineet muodostua avopuolison kanssa, ja vanhempien luona alkaa yleensä jo toisen yön aina kaivata takaisin. :-D
Huh, opiskelujuttujen suunnittelu on kyllä aina jännää! Mulla alkaa ensi viikolla taas oikein tohinalla opinnot, tenttikin heti sitten keskiviikkona ja parin viikon päästä siitä seuraava. Vähän siis on hoppua noiden opintojen takia, mutta yritän pysytellä mahdollisimman reippaasti menossa mukana täälläkin. (:
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ke 02 Syys 2015, 14:44
Musta tuntuu kuin lukion jälkeen tulevat valinnat olis kauheen lopullisia ja tyyliin määräis koko loppuelämän D-:
Mä käytin muuten tänään hyppärin ja valmistauduin kemian ylppäreihin opettelemalla ulkoa Perodic Table Songin. Ei kannata kuunnella jos on herkkä saamaan korvamatoja :-DDD
Jazz Juuri saapunut
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ke 02 Syys 2015, 15:19
Eevi-Sofia kirjoitti:
Valma, onhan siinä tottumista ihan varmasti, mutta toisaalta mä melkein lupaan, että "omaan tupaan ja lupaan" tottuu aika sukkelaan. Sen jälkeen esim. vanhemmilla kyläily tuntuu aluksi ihan kivalta, mutta melko pian alkaa kaivata takaisin omaan kotiin ja omien sääntöjen ja rauhan pariin. Näin ainakin mulla on käynyt! Ihan yksinhän en ole missään vaiheessa kerennyt asumaan, mutta omat käytännöt meille on tänne silti ehtineet muodostua avopuolison kanssa, ja vanhempien luona alkaa yleensä jo toisen yön aina kaivata takaisin. :-D
Mullakin on ihan sama juttu. Vaikka mä yksin täällä maleksinkin, niin omaan rauhaan tottuu kyllä aika nopsaan, vaikka oon itsekkin lähtösin melko suuresta perheestä. Ja on mukavaa, kun voi kuunnella musiikkia, syödä, huutaa (tätä tapahtuu tosin aika harvoin)/kutsua kavereita kylään tms. Ilman että jollakin on jotain sitä vastaan. Vaikka olihan se ensin aika outoa kun kaveri halus mun luo, niin sitten oli eka sillein että öööööö, kysyn äidiltä,eikun mitä helkkaria, mulla onkin oma kämppäxD Mutta onhan yksinasumisessa huonojakin puolia, esim se, että voi tulla vainoharhaseks, jos kuulee rappkäytävässä pientäkin ääntä D:
Kaiku! Älä sano, mä oon gluteeniton (näillä mitättömillä rahoillaD:) mutta silti pärjään. Mulla menee vatsa ihan sekasin viljatuotteista, enkä vaan voi millään syödä sitä:( Eikä niitä gluteenittomia leipiä sun muita pullia tuu sitten oikein ostettua.. Ja voinhan mä syödä ruisleipää, kun ei maha ala silloin niin möyrimään:)
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ke 02 Syys 2015, 16:18
Kammottaa kumminkin, mutta eiköhän siihen totu:)
Oiii sain taas keikkajärjestäjältä sähköpostia, haluis meidän projektin esiintyyn vielä kertaalleen yhdessä vähän isomman luokan konsertissa (hui), joten oon nyt ihan fiiliksissä!:DDDD En tajua miten oon onnistunut vuodessa sotkeen itseni näin "isoihin ympyröihin", kun noita sponsoreita ja keikkajärjestäjiä tunkee joka tuutista xD
Aleksi Tallin omistaja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ke 02 Syys 2015, 17:41
Ihan sikasiistiä Valma! Molemmat peukut sille ((:
Jazz Juuri saapunut
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Ke 02 Syys 2015, 18:31
Oi! Kuulostaapa hienolta Valma! Mäkin pidän peukkuja psytyssä:) Ja voi kökkö, oletteko huomanneet, että kun tänne laittaa hymiöitä, ne pitää joko laittaa kiinni tekstiin tai tehdä niille nenä D: Muuten ne katoaa, ja tilalle jää vaan sellanen yks tyhjä palkki n_n Mutta ei siinä, voin mä sen kiinni tekstiinkin laittaa, mutta silti:D
//Ja ainiiiiin, mun tarina tulee varmaan huomenissa, tänään on ihan liikaa säätelyjä telkkarin ja koiran kaa:''D
Janelle Perus puurtaja
Viestien lukumäärä : 264 Join date : 29.10.2014 Ikä : 30 Paikkakunta : Tampere Hevonen : Oreo
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 To 03 Syys 2015, 17:12
Hooo täällä on elämää mukavaa!! Mulla on alkanu yliopisto niin en oo jaksanut ees raahautuu tänne, mutta tänään aattelin väkästää tarinaa, kun sattu Vanille vapaapäiväkin. Ja oon miettinyt, että pitäs työntää Janelle johonkin ihkaekaan draamalaamaan joskus tässä syksyllä, se on elänyt aivan liian tasaista elämää nyt. : D
Inka Hieno hevosihminen
Viestien lukumäärä : 908 Join date : 24.11.2013 Ikä : 28 Paikkakunta : Pronssijoki Hevonen : Rana♥
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 To 03 Syys 2015, 20:38
HYVÄ VALMA TSEMPPIÄ (ja kiitos sebe-vinkistä)
Mun pitäis taas kirjottaa, olin missannu ropen ja kaikkee D-: On vaan kauheesti tekemistä!
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 To 03 Syys 2015, 20:58
Mulla on nyt vähän rankkoja aikoja elämässä ja Hallava stressaa ja aiheuttaa lisähommaa, joten jään nyt viikoksi lomalle. Tiedän että viikko kuulostaa säälittävän lyhyeltä ajalta, mutta mun melko kaoottisessa elämässä se on kuin ikuisuus. Nyt näyttää siltä että on lähössä käyntiin kaikkien aikoijen keikkaputki, ja sillon mulla riittää ajatuksia musiikin lisäks korkeintaan koululle jos sillekään, ja sit vielä ylppärit... Ja olis kivaa jos poikaystävää ehtis nähdä muutenkin kun vaan harkoissa, aiheesta onkin ollut jo vähän kränää :-( Joo tiedän että tää nyt kuulostaa kauheen ankealta elämältä, mutta useimmiten mulla on ihan hauskaa ja nautin täysin siemauksin harjoittelusta ja keikoista, niistä vaan tulee vähän kireitä. Saatan lomailla pitempään kuin viikon tai ehkä lopettaa joksikin aikaa jos Hallavasta lomailu auttaa yhtään ja tulla sit vaikka keväällä takaisin, mutta tuun kyllä ilmoittaan viikon päästä. Katsokaa toistenne perään ja totelkaa Aleksia, mussukat<3
//Saatan kyllä kirjottaa lauantaina Dunjan päikkyyn jos jää ylimäärästä aikaa ja on inspistä, kun mulla ei sillon oo mitään harjoituksia.
Jazz Juuri saapunut
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Pe 04 Syys 2015, 13:04
Oijoi! Miten muka voi muka olla niin "kiire" etten vielä ole valmiiksi tota alotustarinaa!? :-O Tai sitten olen vaan ihan tajuttoman laiska, ja joo - veikkaan viimeisintä.
Höh Valma, kuulostaa aika hektiseltä mun makuun D: Mutta ihan sikahienoo että sä pääset tollasiin isoihin skaboihi :-O Nauti!! Ja jään odottamaan innolla lauantain tarinaa, ja pidän käsiä ristissä että sulla olis aikaa tehä sellanen.. Tykkään nimittäin hirveesti lukea muiden tarinoita! Nams, Janellekin on kirjoitellut jotain!
Mutta arvatkaapa mitäää...?? :-D Mä oon saamassa kämppiksen tänne mun matalaan majaani. (Hah, melkein kirjoitin mahaani xD) Se on joku rändöm opiskelija, ja seurahan kelpaa.. Mutta ei muuta mun elämässä tällä kertaa:DDD
Salli Hieno hevosihminen
Viestien lukumäärä : 714 Join date : 23.12.2013 Ikä : 23 Hevonen : Minca
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Pe 04 Syys 2015, 14:34
Hei Valma tsemppiä esityksiin ja toivottavasti elämässäsi tulee hiukan rauhallisempia hetkiä niin pääset vähän huilaamaan!
Kävin uusimassa Sallin esittelyä kun koulusta löisin aikaa:D vielä puuttuu mielipiteitä tallilaisista, mutta nyt se on melkein valmis. Tosiaan koulussa en voinu tehä vanhojen selaimien takia Japanin esitelmää loppuun niin päätin sitten käyttää aikani Hallavaan, koska mun piti pitkään tehä uutta esittelyä Sallille!
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 06 Syys 2015, 13:29
Mun on pakko käydä raportoimassa tänne että opin tänään laulaan polyfonisesti eli kaks ääntä kerrallaan. Tässä on esimerkkivideo, mutta mun korkeampi nuotti ei kuulu läheskään noin kirkkaasti enkä hallitse sitä ollenkaan :-D
Aleksi Tallin omistaja
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 06 Syys 2015, 13:45
cool :-DD Mä kävin nyt viimein väsää ton kouluvalmennuksen pohjan tonne :d
Aihe: Vs: Pulinaboksi #5 Su 06 Syys 2015, 14:37
Vitsitku ois simmonen kone joka kopios tekstiks kaikki ajatukset ni helpottais tarinoiden kirjottaminen. Mul on mieles vaikka ja mitä mut toteutus