Hallava
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Tämä on virtuaalitalli
 
PääsivuPulinaboksi #6 - Sivu 11 F2_by_alexhallava-d9pzam0Latest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Pulinaboksi #6

Siirry alas 
+26
Inari
Eevi-Sofia
Eeva
Sini
Ellen.
Valma
Salli
Aleksi
Kukka
Senni
Inka
Oscar.
Fiia
Kide
Max
Floora
Miro
Kettu.
Jerry.
tsuukiko
Kristella
Inkeri
InnaP.
Essi
Janelle
Maikki
30 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Seuraava
KirjoittajaViesti
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 17:27

Kukka - mun näkemys tohon on, että minä olen vain pisara meressä, mutta ilman sitä pisaraa meri olisi pienempi :-)

Ja koska muutkin, niin minäkin perässä:
Mulla on kastanjanruskeat hiukset, siniset silmät ja sellanen hyppyrinenä, josta ei nyt puhuta sen enempää.. xD Mä oon tosi lyhyt, mutta mä tykkään silti ratsastaa jättikokoisilla hevosilla, siis vaikka se näyttääkin vähän hassulta :-D Mä oon hajamielinen ja unohdan tai hävitän paljon asioita, esimerkiksi avaimia, kännyköitä, kuulokkeita, sukkia, pipoja, lapasia jne. Mulla on yksi todella hyvä ystävä, muutama ystävä ja melko paljon kavereita. Mutta ei se määrä vaan laatu ;-) Mua sanotaan kovin positiiviseksi ja tiedostan sen itsekkin, oon huumorintajuinen ja musta elämää ei vaan voi ottaa liian vakavasti. Mä itken aika usein, mutten halua itkeä muiden nähden (ja se johtuu vain siitä, koska en osaa edes sanoa mikä mulla on hätänä) joskus itken surusta ihan ilman mitään syytä. Oon silti yleensä iloinen ja hymyissäsuin ja mä harvoin olen vihainen kenellekään. Mulla on kamala omatunto, ja jos teen jotain väärin, niin jään miettimään sitä paljon jälkeenpäin. Mä uskon siihen niin kovin kuuluisaan Jumalaan, tai tykkään itse sanoa että Korkeimpaan Energiaan. En käy kirkossa, koska mä ajattelen että se ei oo ihan mun juttu, ja oon vähän epäileväinen niitten metodeita kohtaan. Oon tosiaan kasvissyöjä, uskon karmaan ja sellaseen :-D

Heh, nyt ei tuu muuta mieleen :-P


Viimeinen muokkaaja, Ellen. pvm Ke 30 Joulu 2015, 17:18, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 20:37

Joo mä unohdin kertoa yhden jutun mikä on sinänsä aika olennainen!
Mun perhe kuuluu lestadiolaiseen herätysliikkeeseen, ja mun vanhemmat ja useimmat sisaruksista uskoo Jumalaan ja silleen. Ite en ihan tiiä mihin uskon enää, mutta noudatan yhä jotain lestadiolaisten tapoja, en esim. tanssi ja välttelin sitä myös lukion liikankursseilla, enkä tanssinut vanhoja. Mä en myöskään katso hirveästi elokuvia.
Tää on semmonen juttu mistä saa usein läjäpäin kakkaa niskaan mutta musta tuntuu että te täällä ootte tarpeeks fiksuja ja suvaitsevaisia hyväksymään tällaset jutut :-D Meidän kotona on kuitenkin ihan normaalia, on matot lattioilla ja verhot ikkunoissa ja ikkunallinen pyykinpesukone jne. Mulla on ihan normaali lapsuus, voisin jopa väittää että normaalia mukavampi.

Tällasta :-D Vietiin tänään mun isosiskon kaa koko kööri kiipeilemään, ja kyllä oli kivaa. Vois mennä toistekin, mutta ei konserttikausien aikana, koska musta tuntuu että mulla ei pysy soittimet kädessä pariin päivään :"-D Oli sen verran raskasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Senni
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Senni


Viestien lukumäärä : 174
Join date : 03.12.2015
Ikä : 25
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 20:50

Tää on just niin siistiä, kun tutustuu netin kautta ihan erilaisiin ihmisiin. Mun mielestä uskoo ihminen sitten mitä tahansa, ja mitkä tavat sillä ikinä onkaan ei se kuulu tavallaan muille. Sen takia siitä on turha valittaa/mollata, ja sama ihminenhän se on!
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 20:54

Joskus yläasteaikana mulla kävi aika monta kertaa niin että tutustuin johonkin ihmiseen tosin hyvin, meistä tuli hyvät kaverit, tää ihminen sai jotain kautta tietää mun perheen uskosta ja sit feidasi mut. Samat ihmiset jotka puhui suvaitsevaisuuden puolesta :-DDDDDDDDDDDDDDDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Senni
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Senni


Viestien lukumäärä : 174
Join date : 03.12.2015
Ikä : 25
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 20:56

Hah, ompa törkeetä. Ihmisiä pitäis arvostaa just sellaisina kun ne on, tavoista tai uskonnosta riippumatta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 22:19

Just niin. Sä et muuttunut Valma mun mielikuvissa yhtään (paitsi ehkä positiivisempaan suuntaan koska oot noin avoin) vaikka sä kerroit ton :-) Enkä mä tajuu ihmisiä jotka mollaa toisia sen uskonnon takia! D-:
Takaisin alkuun Siirry alas
Kukka
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Kukka


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 09.11.2015
Ikä : 28
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Mirri

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyTi 29 Joulu 2015, 23:06

Mullakaan ei oo mitään uskontoja vastaan, mutta en tapani mukaan tykkää luokitella ketään (varsinkaan itseäni) kristityksi, lestadiolaiseksi, hindulaiseksi jne jne. Uskonto on kuitenkin lopulta äärimmäisen henkilökohtanen juttu eikä kahta täysin samaa uskontoa tavallaan voi edes olla. Suurimmassa osaa uskontoja uskotaan kuitenkin samoihin perusjuttuihin, kehotetaan rakastamaan vihamiehiään ja kunnioittamaan elämää. Kaikki uskontojen väliset sodatkin on vaan uskontojen väärinkäyttöä ja uskonnosta riippumattomien "perinteiden", vuosia jatkuneen vihan jatkamista, vaikkei sillä olisi mitään tekemistä oman itsensä, uskontonsa tai nykyhetken kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 12:13

Mulla ei oo mitään väliä mihin uskontoon kukakin kuuluu, sillä mua ei oikeastaan kiinnosta. (hyi kun kuulostan ilkeeltä ja välinpitämättömältä :'D) Mun puolesta saa uskoa vaikka pyhään banaaniin, kunhan ei tuputa uskontoaan muille ja loukkaa muita jotka nyt eivät pyhään banaaniin usko. (sama juttu kasvissyönnin kanssa, ihan ok jos et syö lihaa, mutta minä syön, joten en tarvitse "miten sä voit syödä tota, ajattele sitä eläinraukkaa" ja perään vielä miljoona tapaa sanoa että olen hirveä ihminen)
Meille on jo ihan pienestä asti opetettu että jotkut uskoo mihin uskoo, jotkut ei, ja se on ihan oma asiansa. Sen takia ei olla ikinä käyty vanhempien kanssa kirkossa tmv, sillä heidän mielestään se on meidän oma asia ja päätös, vaikka meidät nyt onkin kastettu ja rippikoulut käyty. Mitään ei oo sanottu asian olevan nyt vain niin (esim. nyt me vaan mennään kirkkoon joka sunnuntai), vaan mennään jos halutaan.

En mä nyt tiiä mitä yritin sanoa, ehkä sitä etten oo oikeen uskovainen, ja jokainen tehkööt mitä lystää, sillä vaikka uskotkin pyhään banaaniin, se ei oikeuta sua käyttäytymään huonosti. Eli mulle ainakin on paljon tärkeempää se, miten käyttäydyt mua ja muita kohtaan, kuin se, mihin uskot ja mitä tapoja siihen uskomiseen kuuluu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Janelle
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Janelle


Viestien lukumäärä : 264
Join date : 29.10.2014
Ikä : 29
Paikkakunta : Tampere
Hevonen : Oreo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 12:59

Hei mäkin hyppään selitysjunaan!

Aloitetaan ehkä siitä asiasta, joka ihmisillä ekana pistää silmiin kun tapaa mut, mä oon vammainen. Mullon Nagerin syndrooma (jos se nyt noin kirjoitettiin), mikä siis vaikuttaa mun luustoon sun muuhun, mullei oo ihan kaikkia luita, sormia on vaan seittemän, puhe hieman epäselvempää jne. Kävelen kyllä hyvin mutta yleensä mullon sellaiset dafot jaloissa, ne on vähän niiku noi mutta ylettyvät sääreen. Sit oon pirun lyhyt, 147 senttiä, mullon vaalee iho ja nyt oon värjännyt hiukseni punertavanruskeaksi ja leikkasin ne kans lyhyiksi. Vihreet silmät.

Luonteeltani oon aikalailla niiku Janelle mut vähän hiljaisempi ehkä... Varsinkin porukassa oon tosi hiljainen, jos taas kahdestaan hillutaan niin oon äänekkäämpi ja vapautuneempi haha. En kuitenkaan oo yhtä avoin ku Janelle vaan mä huomaan usein vetäytyväni kuoreeni ja näin, jos en tunne oloani hyväksi.

Ja kun noista uskonnoista puhutaan niin sanon aina itse olevani agnostikko, mutta muutoin uskonnot kiinnostaa mua hirveesti. Ei sillä tavalla että itse olisin kiinnostunut löytämään "sen oikean uskonnon" vaan enemmänkin ihan ilmiönä kiinnostaa, kaikki säännöt ja tavat ja sitte tietty nää kokemukset. Esim. ku just pari viikkoo sitten mummo kerto yhdestä hiljaisuuden retriitistään, että kun siellähän ei saa puhua mitään kummempia niin ku hää oli ollut hiljaa rukoilemassa huoneessaan niin Jumala oli hänelle antanut siinä sit tehtävän. Ja niin hän sitten oli yksin jäätyään yhden toisen kanssa silittänyt tämän poskea kolme kertaa rukoillen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, koska tällä toisella oli syöpä. Ei hän koskaan saanut tietää, paraniko se toinen tai mitään, mutta silti ajatus jostain tuommoisesta on mulle ihan järjettömän kiinnostava. Mutta tosiaan, mulla on vähän sellainen suhde uskontoihin, että kukin tosiaan tehköön ja uskokoon mitä haluaa, kunhan ei ketään muuta vahingoita.
Takaisin alkuun Siirry alas
Maikki
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Maikki


Viestien lukumäärä : 732
Join date : 04.11.2013
Ikä : 22
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Asta

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 13:27

Uskonnot on niin siistejä. Tälläkin hetkellä kun täällä tropiikissa on mua kiinostaa hirveesti miksi täällä tehdään jotain näin ja jotain toista näin. Oikeastaan mua kiinostaa ihmiset ja niiden elämäntavat ihan hirveästi.
Mä uskon jumalaan jokseenkin en sanoisi kovin vakaasti mutta sopivasti itselleni. Ennen rippikoulua ja ala-asteella elin simmosta uhmaa ja haukuin kristinuskon ihan pystyyn. Sillon mua kiinosti hirveästi buddhalaisuus. En kuitenkaan uskonut siihen mutta se kiinosti mua. Sitten kun oli aika hakea riparille mä olin varma että haen protulle, mutta laiskuus vei voiton. Meillä on niin yksinkertaistettu riparille osallistumnen ni en jaksanut alkaa etsimään protua vaan menin sitte riparille.
Meillä oli hyvät ohjaajat jotka ei tuputtaneet faktoja pöytän vaan anto aikaa ajatella ja pohtia itse. Ei tarvinnut elää sillasessa paineessa et sun pitää uskoa tätä asiaa juuri tällä tavalla. Se sitten sytytti kipinän ja kesän jälkeen menin vähän niin kuin fiilistelemään riparia uudestaan ja hain isoskoulutukseen. Nyt sitä on tultu käytyä tää syyskausi ja meidän seurakunnasta on tullu mulle kuin toinen koti. Siel on vaa nii turvallinen, rauhallinen ja joukkoon otettu olo et ei mitään rajaa. Asiaa autto varmasti myös se että meidän nuorisotyöntekijä oli todella kiva ja osas oikeesti asiansa, eikä tuputtanut myöskään uskontoa joka väliin. Siitä henkilöstä tuliki mulle tosi nopeasti tärkeä ja "äitihahmo". Se autto mua koululäksyissä (mm. englanti jossa mulla saattaa helposti yksin tehdessä mennä yhessä työkirjasivussa 1,5h), kuunteli kaikenlaisia murheita ja autto mua ku mul oli kotona ongelmia. Saman se teki kaikille. Nyt kuitenkin tossa joulukuun alussa pamahti ilmaan tieto että kyseinen henkilö muuttaa toiselle paikkakunnalle lähemmäs perhettään, joka tarkoitti sitä että me ei enään nähtäisi. Asia oltiin tiedostettu sillä henkilö oli toisen sijainen mut odotettiin vasta lähtevän kevään lopussa. Tämä selittää myös hilljaiseloani täällä. Henkilö kuitenkin sai ymmärtämään mua itseäni ja mihin uskon.

Mua harmittaa hirveästi että mun lomamatka on jokseenkin hirveä. Me ollaan perheen kanssa todella erinlaisia ja mua kiinostaa orpokodit sun muut, kun taas meidän porukat haluaa perus turisti juttuja. Mä vaan tunnen itteni täällä turhaksi kun en voi tehdä yksin ilman aikuisten apua mitään hyvää täällä. Täytyy malttaa että vanhenen niin pääsee sitten itse tekemään matkalla sitä mitä haluaa.
Tulipas sekavaa tekstiä
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 14:31

Mulle usko ja uskonto on tavallaan vaan yksi asia ihmisessä, joillekin se merkitsee enemmän kun toisille. Mulle on lapsesta asti opetettu että kaikenlaiset ihmiset ja kaikki uskot ja uskonnot pitää hyväksyä ja oon mielestäni jo aika hyvä tossa hyväksymisessä.
Ennen kun olin itekin ihan täysillä uskossa, siedin uskontosyrjijöiltä melkein mitä vaan, mutta nykyään mulla pistää silmään jo vähänkin ennakkoluuloon viittaavat lausahdukset, kuten tämmöset että "usko on ok, kunhan siihen perustellen ei tehdä mitään tyhmää". Mun korvaan se kuulostaa samalta kuin sanois että "homous on ok, kunhan sitä ei yritetä levittää ympäri maailmaa ja tuputtaa muille". Todelliset suvaitsevaiset ihmiset varmaan ymmärtää mitä mä haen. Noi lauseethan on jo itsessään kielteisiä ja sisältää sen olettamuksen ja ennakkoluulon, että joku uskova/homo harrastais tollaista ellei sille sanottais siitä. (Plus että toi homouden "levittäminen" on täysi myytti ja kuulostaa jo äärettömän typerältä. Kusipäisimmätkin ihmiset tajuaa, ettei seksuaalinen suuntautuminen tartu :-DD)
No, on kyllä asioita mitkä mua hämmentää joissain uskonnoissa, esim. säännöt. Varsinkin kun on itse elänyt lapsuutensa lestadiolaisessa kodissa niin tuntuu hassulta että olis jotain sellaisia sääntöjä joita pitäis noudattaa uskonnon takia. Eikö yleisesti ottaen kaikissa uskonnoissa idea oo se, että uskotaan jumalaa varten eikä muita ihmisiä? Vakiintuneet tavat mä kyllä ymmärrän, esim. joulun ja pääsiäisen viettäminen.

Janelle, haluutko kertoa miten toi syndrooma vaikuttaa sun arkielämään, esim. liikunnan harrastamiseen? :-)
Mulla itselläni on eräs nimeämätön, periytyvä autoimmuunisairaus joka vaikuttaa just luuston kehittymiseen, näköön, kehon immuunijärjestelmään osv, ja tän takia saa helposti kasvaimia tai syövän (moni laskee varmaan nyt yks plus yks, mulla on aivokasvain).
Sairaudet, vammat tai "poikkeavuudet" on uskonnon lisäks todella maailmankuvaa avartava keskustelunaihe :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 14:50

Uskonnosta sellasta että en kuulu kirkkoon enkä muutenkaan osallistu uskontoon muualla kun koulussa. Mun ei tarvis käydä ees tunneilla mutta haluan toisaalta käydä niillä. Mua vaan ärsyttää sellanen "tämä on oikein" muuten hyväksyn ja oon kiinnostunu uskonnoista varsinkin kun puhutaan taivaan ja maan välisestä yhteydestä. Mun paraskaveri on lestadiolainen ja tällä paikkakunnalla on paljon muitakin lestadiolaisia ja niiden tapoihin on jo tottunut tosi hyvin.

Janelle muakin kiinnostais kuulla tosta sun sairaudesta tai siitä lisää. Mun kaverilla on kans ollu tollasta dafoja kun hänellä on vähän jalassa ja toisen puolen kädessä sairauksia tai niinkun hän on CP potilas tai miten sen sanois järkevästi ja niin ettei se kuulosta epäystävälliseltä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 14:51

Eli kuten itse jo sanoit, homoutta just ei tuputeta kenellekkään, mutta uskontoa kyllä. En nyt sano että kaikki maailman uskovaiset ja kaikki maailman homot, mutta tälleen yleisesti. Sen kun ottaa huomioon, niin uskontoa ja homoutta ei sinällään voi verrata toisiinsa :'D (plus uskon nimeen tyhmiä tekoja tekeminen = homouden tuputtaminen ja levittäminen ympäri maailmaa????)
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 14:53

Joo, mäkään en pidä siitä, kun ollaan heti että: "uskonto on ok, kunhan et tuu tuputtaa ja puhuu siitä mulle ja kunhan et vaan yritä levittää sitä", koska siitä tulee sellanen olo että okei, sulle on ok että oon tässä uskonossa, mutta et haluu että mitenkään ilmaisen sitä. Okei, no en kyllä ihan tota tarkottanut, en osaa oikeen selittää :-/ Heh xd

Ja musta on kamalan surullista kun vammasia kiusataan D-: Kun ei sille kuitenkaan voi mitään
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:11

Ellen, just tätä mä hain :-D Että on jo valmiiks kielteinen asenne. Uskontojen kohdalla pitää TODELLA tarkkaan varoa ettei yleistä. Jos tuntuu että joku toinen on tuputtanut uskontoa niin et todellakaan voi olettaa että mä niin tekisin.
Otin seksuaalivähemmistöt ja uskontovähemmistöt esimerkiksi sen takia että ne on yleisimmät asiat joita kohtaan ollaan selkeästi suvaitsevaisia tai suvaitsemattomia.
Ja tosta uskonnon tuputtamisesta, sitä tapahtuu oikeasti tosi vähän. Esim. jehovantodistajien ovelta ovelle kiertäminen ei oo uskon tuputtamista, vaan se on uskon ilmaisemista julkisesti ja ihan hyväksyttävää. Mua suorastaan hävettää niiden ihmisten puolesta jotka polttaa perskarvansa tollasesta, sama kuin pahoittais mielensä siitä että näkee kahden miehen suutelevan torilla :-DD

Okei, kukaan ei ehkä ymmärrä taaskaan mun pointtia. Oisko parempi verrata sitten maahanmuuttajia. Vähänkin valveutuneet ihmiset tietää että maahanmuuttajista valtaosa ei oo ryöstäjäraiskaajia, mutta pienenpieni prosentti niistä tekee tyhmiä tekoja. Ja tää johtaa siihen, että jotkut typerät kantasuomalaiset yleistävät mielessään nää typerät teot jokaiseen maahanmuuttajaan ja kohdistaa ennakkoluuloja jokaiseen maahanmuuttajaan. Jos on empatiakykyä niin tajuaa varmaan, että hyvin käyttäytyvästä maahanmuuttajaenemmistöstä tuntuu tollaset ennakkoluulot aika inhottavilta? Tuntuu pahalta kuulla, että "on ihan ok että oot täällä kunhan et aiheuta hankaluuksia".
Samalla tavalla minimaalinen prosentti uskovaisista on näitä uskoaan tyrkyttäviä ja niiden perusteella sä menet sanomaan sellaiselle ihmiselle, jonka uskosta kuulet ekaa kertaa: "se on ihan ok, kunhan et tyrkytä sitä"?! Ei oo kivaa, voin sanoa omasta kokemuksesta.



//Ei helkkari, löysin facesta sellasen julkaisun että joku on karkkilakossa vuoden 2016 alusta niin monta päivää kuin se saa tykkäyksiä, ja se oli saanut niitä yli 1600 :-DDDD Se meinaa yli neljän vuoden karkkilakkoa, ja jos tykkäyksiä tulee vuoden loppuun samaa tahtia, sillä on edessä yli kymmenen vuoden karkkilakko :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


Viimeinen muokkaaja, Valma pvm Ke 30 Joulu 2015, 15:19, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:18

Toi uskonnon tuputtaminen on vähän vaikee asia, koska joihinkin uskontoihinhan kuuluu se, että sitä uskontoa pitää levittää ja vain siten on hyvä uskovainen. Eli mun mielestä kyllä ihmisten pitäis antaa puhua uskonnostaan ilman että siihen suhtaudutaan heti "tuputtamisena".
Mut sitten kun on näitä "mun uskonto on parempi kun toi, sun on pakko vaihtaa" "miten niin et usko mihinkään, joudut helvettiin" oikeesti tuputtajia niin se on jo aika eriasia.
Ja kyllä kaikkien "hyvienkin" uskovaisten pitäis ymmärtää ettei kaikkien oo pakko kuunnella.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:24

Suurin osa uskovista ymmärtää ettei uskonnosta voi lähes koskaan sanoa halaistua sanaa eikä varsinakaan siitä itse uskosta, koska saa heti läjäpäin kakkaa niskaan, kun joku muu ei osaa käyttäytyä :-D
Mutta joo, ei sitä kakkaakaan oo pakko kuunnella tietysti, on vaan helkkarin vaikee olla jäämättä miettimään niitä pitkäksi aikaa jälkeenpäin u__u
Ja kelatkaa, että mä saan useimmiten hirveästi huutoa jo siitä, jos sanon että mun perhe on lestadiolainen, jos en sano mitään itestäni...

Mutta ihan samalla tavalla kun esim. kasvissyöjänä olemisesta saa puhua niin kyllä musta pitäis saada uskonnostakin :-/
Sillon kun ite uskoin "täysillä" niin en koskaan uskaltanut sanoa mitään mun uskosta kellekään, korkeintaan siitä lestadiolaisesta kulttuurista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:26

Joo ja juttelin yhden mun jehovantodistajaystävän kaa, niin ei sen lappustenjakamisen ideana kai oo enää levittää niiden uskoa, vaan jakaa siitä ns. oikeaa tietoa, kun uutisiin pääsee usein vaan niitä negatiivisia asioita ja niistä sitten kaikki puhuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:31

Ainii ja sekin on tyhmää, että joillakin on niin tyhmiä luuloja mitä ei oo tarkistanu mistään, esim. luullaan että lestadiolaiset olis homovastaisia :-DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:36

Sekin on tyhmää että nytkin mä joudun katumaan sitä että kerroin teille mun perheen uskosta, koska veikkaan että teidän mielikuvat musta on nyt muuttunut kielteisempään suuntaan ja teillä on nyt musta kaikenlaisia luuloja jotka tuskin pitää paikkaansa :-/
Yhteiskunta kusee :--//
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:39

Valma: Just niin! Esim mä oon kasvissyöjä, ja kun kerran sanoin sen yhelle mun kaverille se oli heti että: "Mitä v***** eksä syö juustoo, maitoo tai mitään tollasta? Hyi, mikset kertonu aijemmin?"
Vaikka mä syön ihan normaalista, paitsi mun ruokavaliosta "puuttuu" lehmä, sika, kana, kala jne. Mä en siis oo mikään vegaani :'-D Ja oon samaa mieltä, ei bhaktatkaan ees välttämättä levitä niiden uskontoo, vaan korjaa sitä tietoo mitä kaikkee niistä on levitetty netissä. Sieltä löytyy nimittäin kaikkea kakkaa niistä, vaikkei se ees oo totta D-:
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:41

Valma mulla ei ainakaan muuttunu käsitys susta koska oon tienny melkein koko ajan perheenne uskonnosta tai ainakin arvellut. Voin sanoa ihan suoraan että oon tosi ennakkoluulonen ihmisistä mutta kun tutustuu tapaukseen ja asiaan niin sitten hyväksyy sen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:41

Ja se on typerää, että ihmiset luulee ettei kasvissyöjät pysy elossa D-: Oon ollu kasvissyöjä lapsesta asti, ja kas kummaa oon lääkärin mielestä erityisen terve ihminen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:43

Miten sellasta voi ees luulla että ei pysyisi hengissä? Voi että.. Mutta maailma on täynnä erilaisia ihmisiä ja ajatuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:43

Salli musta tuntuu että asut varmaan jossain tosi pohjosessa kun oot noin valveutunut? :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:45

:-DDDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:46

Vuosisadan spämmi... Oishan toi chattikin tietty olemassa, mutta kuka nyt sellasta :-DDDDD
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:46

Jos Keski-Suomi lasketaan pohjoiseksi:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:49

No lasketaan tässä :-D
Siellä on kai poikkeuksellisen paljon lestadiolaisia. Oon kuullut että jossain Oulussa voi ala-asteluokalla olla enemmistö lestadiolaisia ja lukioissa on melkein pelkästään lestadiolaisia :-oo
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:52

Mä unohdin kokonaan et täällä on chattikin xD Vois tosiaan mennä sinne tyrkyttämään näitä hymiöitä..:'-D (mutta en oo ihan varma mikä siinä chatissa on, kun ei tunnu kännykällä toimivan D-:)
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:54

Meidän luokalla on 5 oppilasta ketkä tulee lestadiolaisperheistä ja musta tuntuu että joka luokalla on täällä vähintään yks lestadiolainen. Mulla Oulussa tuttuja ja musta ainakin tuntuu että siellä on niitä tosi paljon mutta ne ei oo niin vanhoollisia. Ei ne täälläkään oo kovin tarkkoja mutta ne ei vaan koe tiettyjä asioita tärkeäksi Vaikka voisivat tehdä sen.
Ja pakko nyt paljastaa että gosu ajoilla taisin muistaakseni kuulua johonkin lestadiolaiset - ryhmään tai ainakin stalkkailin sitä ahkerasti:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:56

Salli, useimmiten lestadiolaiset ei todellakaan oo kovin "tarkkoja", taitaa olla "tarkimpia" just siellä pohjosessa ja siiitä menee vaan "löysemmäksi" kun tullaan etelämpään ja varmaan vielä löysemmäksi kun mennään vaikka Espanjaan tai Yhdysvaltoihin :-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 15:59

Juu niin taitaa olla, koska jos esimerkiksi niitä oululaisia kävelee vastaan ja jutustelisit vähän niin ei sitä tajua että ne olis lestadiolaisia jos ei kyselisi tavallaan oikeista asioista
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:05

Ei se kyllä yleensä näykään ulospäin, eikä sitä huomaa jos ei tajua kysellä koska musta tuntuu että aika harva enää uskaltaa sanoa ellei suoraan kysytä :-/
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:10

Jep ite sain vaan päätellä ja tulkita puheista ja tämmöistä mutta paras tapa on kysyä mihin menee riparille tai missä oli:D
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:12

Täällä ollaan puhuttu aika paljon uskonnoista ja muusta diipistä xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:13

Deepit jutut on parhaita:D tai sit kaikki sellaset "arvatkaa mitä sillon tapahtu"-jutut
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:19

Jep xd
Takaisin alkuun Siirry alas
Senni
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Senni


Viestien lukumäärä : 174
Join date : 03.12.2015
Ikä : 25
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:28

Mielenkiintoista keskustelua! Ennakkoluulot voi olla yleensä tosi suuret, verrattuna sitten todellisuuteen. Esim just tää tarkkuus, että oikeesti ei välttämättä näissä asioissa olla niin tiukkoja kuin luullaan. Uskontojen "tuputtamisenkin" voi nähdä monesta eri suunnasta. Uskonnoissa on mielenkiintoisinta se, että ei oo oikeeta eikä väärää. Me voidaan ihmetellä jotain meille outoja tai hirveitä tekoja, kun taas joillekin se on automatiikkaa eikä millään tavalla väärin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Aleksi
Tallin omistaja
Tallin omistaja
Aleksi


Viestien lukumäärä : 1933
Join date : 19.10.2013
Ikä : 28

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:34

// jatketaanko tota edellistä ropea n. 1h päästä? (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:35

Musta jotenkin tuntuu että mut on nyt ymmärretty väärin. Kun sanoin etten tykkää siitä että mulle tuputetaan uskontoa (tai mitään muutakaan asiaa), tarkoitin sen just tolla Aleksin  "mun uskonto on parempi kun toi, sun on pakko vaihtaa" "miten niin et usko mihinkään, joudut helvettiin" ja "jumala on ainut oikea vaihtoehto ja jos et tee tätä näin niin et ole hyvä ihminen, sinun on pakko uskoa sillä tämä on ainoa oikea tapa", enkä sillä ettenkö olis suvaitsevainen jos joku tekis uskontoonsa liittyviä asioita lähettyvillä, kuten te taisitte ymmärtää. mun puolesta saa ilmaista uskontoaan ihan just niin kuin haluaa, vaikka se sit tarkottais banaaniasuun pukeutumista, mulle on ok, ihan sama oikeestaan, koska se on sun oma juttus. Eri asia on, jos banaaniuskontoon kuuluva suuttuisi/loukkaantuisi/tmv siitä, etten itse pukeutuisi banaaniasuun, ja alkaisi sitten itse levittämään mielipahaansa kun kaikki eivät nyt pukeudukkaan banaaniasuun, vaikka se "selkeästi onkin ainut oikea tapa pukeutua". Sitä mä tarkoitin.
Jokasen uskontoa pitäis kunnioittaa, ja myös niitä, jotka ovat päättäneet olla uskomatta. En tiedä missä te asutte, mutta täällä päin ainakin on aika paljon just tollasia oman uskontonsa tuputtajia, enkä uskonnon tuputtamisella nyt edelleenkään tarkoita sitä, jos esim. muslimiystäväni kieltäytyy syömästä possua. Se nyt vain on hänen tapansa, eikä sillä oikeastaan ole mitään väliä mulle.

kiitos, hei hei, en kommentoi enään
Takaisin alkuun Siirry alas
Senni
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Senni


Viestien lukumäärä : 174
Join date : 03.12.2015
Ikä : 25
Hevonen : Darli

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:43

Alana, ymmärsin ton sun uskonnon tuputtamisen just sillä tavlla kun tarkotit :DD. Just se esimerkki kasvissyöjistä sai mut tajuamaan mitä tarkoitit. Ittekään en tykkää olla seurassa, jossa omat tavat nostetaan muiden yläpuolella tms.

Aleksi, joo miks ei. Meille tosin tulee vieraita että en ehkä ihan 24/7 oo mukana :DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:45

Mullekki käy, mutta joudun ehkä lopettaa aikasemmin ;-/
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:48

Alana, mua lähinnä häiritsi valmiiks kielteinen asennoituminen kun sanoit että se on "ok, jos ei tuputa muille". Mun korvaan se jostain syystä kuulostaa samalta kuin "maahanmuuttajat on ok, jos ne osaa käyttäytyä", eli valmiit ennakkoluulot siitä millasia taipumuksia jokaisella johonkin ihmisryhmään kuuluvalla olis. :-D

Oon mukana ehdottomasti ropessa :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Salli
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Salli


Viestien lukumäärä : 714
Join date : 23.12.2013
Ikä : 23
Hevonen : Minca

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:50

Juu tuun ropeen mukaan sit kun pääsen bussista kotiin ja koneelle
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:51

Hei kertokaa ootteko koskaan kiipeillyt neljää tuntia putkeen? :"-D
Mä en kirjaimellisesti meinannut tänään päästä sängystä ylös, ja hyvä kun saan teepussia nostettua :-DDDD Kaikki lihakset on iiiihan jumissa ja en oo jaksanut soittaa yhtään mitään xDDDDDD
Oon mä ennenkin jotain liikuntaa harrastanu mutta ei oo kertaakaan tullut vetästyä kahden viikon salitreeniä putkeen :"-D
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 16:57

Hahah :-D Mä kävin toissapäivänä salilla, ja vedin siis aika hard-coret treenit (ei olisi pitänyt) ja eilen olin ihan jumissa xd Nyt tänään sit vielä pahemmat kivut, kun on pitänyt istua koko päivän ..
Takaisin alkuun Siirry alas
Alana
Hieno hevosihminen
Hieno hevosihminen
Alana


Viestien lukumäärä : 577
Join date : 04.02.2015
Ikä : 26
Hevonen : Fae

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 17:03

no vielä selvemmin sanottuna sit: mulle on ihan sama, paitsi siihen pisteeseen asti JOS JOSTAIN SYYSTÄ tuputat. Näitäkin ihmisiä kun on, näköjään täällä vähän enemmän kun siellä. ((: kyllä mä tajuan sun logiikan, mutta nähtävästi en osaa puhua selvää suomea :'D tai sit vaan kaikki mun tapaamat "kunnon uskovaiset" on tuputtajia

mutta joo, ihan sama, tulen mukaan ropeen jahka heitän koiran pihalle (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Valma
Hallavan ylpeydenaihe
Hallavan ylpeydenaihe
Valma


Viestien lukumäärä : 3544
Join date : 09.11.2013
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Dunja

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 17:13

Alana, suurimmasta osasta sun tapaamista uskovaisista sä tuskin edes tiedät että ne on uskovaisia :-D

Mutta joo, eiköhän tää uskontokeskustelu ollut tältä erää tässä, ellei jollain oo vielä jotain sanottavaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Ellen.
Perus puurtaja
Perus puurtaja
Ellen.


Viestien lukumäärä : 463
Join date : 30.09.2015
Ikä : 25
Paikkakunta : Pronssijoki
Hevonen : Bambo

Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 EmptyKe 30 Joulu 2015, 17:15

EI :-)
Voitaisiinko me tehdä ihan uusi rope, kun Valma ja Floora ehti jo lähteä sieltä? Haluaisin taas ropettaa Flooralla :-D Vai leikitäänkö, etteivät ne lähteneetkään sieltä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Pulinaboksi #6   Pulinaboksi #6 - Sivu 11 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pulinaboksi #6
Takaisin alkuun 
Sivu 11 / 20Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Seuraava
 Similar topics
-
» Pulinaboksi #7
» Pulinaboksi #3
» Pulinaboksi
» Pulinaboksi #2
» Pulinaboksi #4

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Hallava :: Keskustelualue-
Siirry: